Helgbesok till Tain

I Fredags tog jag mig en halv dag ledigt och tog ett knökfullt tåg upp till Inverness (tur att man hadde seat reservation – och var ute i god tid så att man blev först på tåget – folk brukar annars inte bry sig vidare om reservationerna. Efter ca två och en halv timme var jag framme i Inverness och träffade Sarah. Vi gick och åt middag på the Filling Station, där jag blev bedd att visa leg IGEN – vilket jag såklart inte hadde. så inget alkohold till maten. Fast det gjorde inget – maten var så tråkig att vi inte hadde lust att stanna kvar ändå.

Efter att ha suttit i en annan pub kom Sarah’s mamma och hämtade oss och körde hem oss till hennes hus där jag fick eget rum (eller – Sarah kastade ut sig själv ur sitt rum – det var inte min ide) hälsade på katterna och så bilades vi ut igen – till Tain denna gången för att hitta flera pubar. Vi hittade 2 – en som var full av mindreåriga (så vi stannade inte) och ett hotel som hade disco i källaren… (vi stannade i baren och pratade) Sen vid tolv tiden var det dags att bli hämtad igen och åka hem igen – typisk landet alltså 😉 Det fanns ingen fish and chips eller take away i Tain så  det bevisar ju att det var ett litet ställe!

Det var iallafall jättefint ute och helt stjärnklart och hur mycket stjärnor som helst att se – jag fick inte fast några på bild – det blev bara svart 😦 hade det inte varit så kallt hade vi stannat ute och tittat på dom ett slag.

Nästa morgon tog vi bussen (1 timme 40 minuter) inn til Inverness och åt lunch på ett jätte-mysigt och billigt franskt fik – Inverness verkar vara mycket duktigare på trevliga fik och cafeer än Aberdeen! Trista Aberdeen! Tyvärr var vädret hur dåligt som helst – bara regn och slaps och kall vind – så det blev inte mycket sightseeing utomhus inte! Och jag var mycket duktig och handlade INTE massa toppar inne på Zara!! Sen gjorde det ju inget att jag fick ärva ytterligare en påse toppar och kjolar av Sarah som desperat försöker förminska sin garderob innan hon far iväg till Australien om mindre än en månad…

Vi hade egentligen tänkt sticka ut på pub igen, fast det blev inte så – vi stannade hemma och kollade på film, och installerade broadband hos Sarah’s mamma istället.

Söndag var vädret fint länge nog till att vi hann gå ut en liten promenad innan det började hagla igen, och sedan var det dags att ta tåget hem igen. Under tågresan klarade jag såklart att svälja en slurk coca cola helt fel så  att den hamnade uppe i näsan och tårarna sprutade ur ögonen… ooh vad fint det måste ha sett ut!

Allt i allt en lugn helg med minimalt användande av pengar – fast med massa nya kläder ändå – man kan nog inte klaga…

0 Responses to “Helgbesok till Tain”



  1. Kommentera

Kommentera

Just nu:

Just nu lyssnar jag pa: Idas Sommarvisa pa Ipoden
april 2008
M T O T F L S
« Mar    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

