så på sista tiden

Ja just det. det var väl ett tag sedan nu?

 Det blir liksom inte så mycket blogg på mig mera. Skyller gärna på facebook, men också lite på att jag blivit lite mer sosial av mig utanför internet, och det kan ju bara vara bra eller hur? jobbar mycket, och tränar på kvällarna, sitter barnvakt. eller går på bio med Elin, och andra norrmänn, eller håller ihop med Sarah antingen på bio, i en soffa nånstans med en kopp te, (eller varje Söndag på Starbucks) och inte minst på nåt uteställe – ja inte så ofta då, men lite oftare än innan! Så det har hänt ganska mycket, men jag får väl summera upp det viktigaste då, om någon skulle vilja veta:

  • Är numera styremedlem (och kasserare hujedamej) för the Norwegian Club of Aberdeen och skall hjälpa till med arrangering av juletrefest, 17 maj firande och lite andra saker
  • Har upptäckt att jag blivit närsynt och inte kunde se – hur dåligt jag såg märkte jag dock inte förrns jag fick på ig glasögon. – så numera har jag glasögon igen
  • Pete jobbar fortfarande som temp, fast numera som Assistant Procurement Officer hos NHS och trivs bra och tjänar mycket bättre än han nånsin gjort
  • On that note, så har jag sagt upp mig från Bryants och börjar jobbai Saipem (Sonsub) som Assistant Project Secretary den 10 December. en ganska junior role, fast massa uppläring, kortare arbetsdagar, övertidsbetalt och inte minst ganska mycket mer betalt än Bryant!
  • Sen när jag jobbat i Sonsub i fem dagar åker jag hem på jullov i tio dagar!
  • Nyår firas i Aberdeen tillsamans med massa folk, bland annat en bror och en syster…

Så en bra slut på året hoppas man.

 Ja och så var det tänkt att jag skulle baka julkakor denna helgen men så bidde det inte… eftersom våran ugn gick sönder precis innan jag skulle sätta inn dom utbakade lussekatterna i Måndags. Så nu har vi ingen ugn. jag tror vi får en ny av husvärden, men gudarna vet när.

Pete är just nu ute på puben och laddar upp, för om ni inte vet det så spelar Skottland en ganska crucial match mot Italien idag. Vinner dom så går dom vidare til Em eller Vm – jag vet inte helt… tror det är EM? Iallafall, det märkts väldig i Aberdeen iallafall.. och i Skottland generellt att dom är väldigt stolta över sitt fotbollslag som slagit Frankrike två gånger, så det hadde ju vart trevlig om dom vunnit ikväll, fast jag tvivlar.

Iallafall laddade dom upp bra på Children in need som var igår med en nyinnspelning av Runrigs Loch Lomond som säkert spelas lite överallt just nu – inte minst på Hampden Park i Edinburgh:

Så ni får gärna hålla tummarna för Skottland ikväll, det börjar väl om en halvtimme typ, och jag tror inte Italienarna kan sjunga lika bra som the Tartan Army iallafall!

 Appropos Edinburgh skall jag och Sarah till Edinburgh nästa Lördag för att handla julklappar! Ingen av oss har några pengar men vi har betalt tågbiljetterna så vi får åka ändå och gå på museum eller nåt (några julklappar blir det nog allt)

1 Response to “så på sista tiden”


  1. 1 Cecilie december 5, 2007 kl. 12:14 e m

    Tassar in och kikar. 🙂 jag gillar sida! Kram


Kommentera

Just nu:

Just nu lyssnar jag pa: Idas Sommarvisa pa Ipoden
november 2007
M T O T F L S
« Sep   Mar »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

