Long Overdue

Nu när vi hållIMG_2700er på som värst och städar lägenheten (fast loppbetten får jag fortfarande, och fy bubblan vad dom kliar!) så kom vi på att vi har ju faktiskt inte frostat av frysen nån gång medans vi bott här! Och eftersom vi bott här i typ två och ett halvt år, så var det nog på tiden!

Så nu har vi en ren frys, och mycket mera plats i den!Det var ganska mycket is i den som ni kanske ser. Men nu är det gjort iallafall!

Annars har jag inte gjort så mycket denna helgen.. eller jo, det har jag väl, jaghar dammsugit, diskat, tvättat kläder, hälsat på Sarah i hennes lägenhet, druckit te och sett på Die Hard, träffat Sarah på Starbucks och druckit Caramel Macchiato, broderat lite, skrivit ett par brev, och handlat födelsedagspresent til mamma. Så en del har jag ju gjort faktiskt. Jag märker själv att jag inte sitter liiika mycket på internet eller framför tv’n på kvällarna nu, och det tycker jag är bra. Såklart, det blir mycket mindre skrivet i bloggen, men samtidigt så gör jag mycket mera annat också. Som att vara social med människor i 3D format. Det kan behövas ibland det med. Kanske jag börjar skriva lite mer till hösten – då brukar jag vara mera ‘bloggig’.

Denna veckan har jag endel att göra. Idag jobbar jag 12-20 (och jag tycker jag var utomordentligt duktig som inte använde hela morgonen på att sova, utan bara sov en halvtimme extra!) och Pete skal boxa ikväll, så han ser man inte förrns vid tio typ. Imorgon skall Pete på Skottland fotbollslandskamp på Pittodrie, och på Torsdag skall jag på pilates igjen – mitt knä behöver det märker jag. Då skal Pete boxas i Peterhead så han ser man inte då heller. Möjligt att jag sitter lite barnvakt nån gång denna veckan också. Man får se. Full rulle iallafall. Och så skall man ju dammsuga varje dag.. jag kommer nog att få massa fula ärr på bena av mina bett – kan inte sluta klia! Pete får inga bett alls nästan – men jag läste att vissa individer är mer attraktiva för loppor! Vad kul! en sån tur jag har som vanligt!

Nu skall jag gå och fixa lite frukost kaffe – Whittards of Chelsea hadde half price sale på allt i butiken. Jag handlade kardemumma/kanel te, anis/fänkål te och så det här:
IMG_2702

Det såg så gott ut! Det är säkert inte det, men det kostade 70 pence och muggen var ju söt ändå!

Ja just det – jag såg the Bourne Ultimatum i torsdags – den var bra! Fast lite ‘skakig’

1 Response to “Long Overdue”


  1. 1 Heidi augusti 26, 2007 kl. 10:49 e m

    He he ja frysen måste man ta. Jag tog min nyss, utrolig mye is i den : )


Kommentera

Just nu:

Just nu lyssnar jag pa: Idas Sommarvisa pa Ipoden
augusti 2007
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

