Söndag i Juli

Igår blev ganska så trevligt till slu, fastän vi inte gjorde mycket annat än att spela poker, jag kom på tredje plats, så det var ju inte så illa.

Fast jag har märkt, oturligt nog att jag har mycket kortare stubin när det gäller James nu, jag orkar liksom inte med honom hela tiden, och det är ju ganska fånigt egentligen eftersom jag inte har någon anledning till det annat än att jag nog bara är gennerellt ‘less’ på honom, och igår tyckte jag han bara var grinig, och gjorde sig lite väl hemma när han bara tog tag i fjärrkontrollen och zappade mellan kanalerna så fort reklamen startade på TV. Fortfarande småsaker som egentligen inte är så farliga, men nej, han bor ju faktiskt inte här längre! Tror jag behöver en paus från James så jag inte uppför mig så less och grinig varje gång jag ser honom. Han kanske inte märker det, men det gör ju jag… jaja

Idag skall vi upp och äta middag hos Marion och Sandy, dom skall åka till Stockholm i tre dagar och undrade om jag visste vilka hotell det var bäst att bo på. Jag har ju ingen aning, men jag sa att dom nog skulle försöka få ett hotell i Gamla stan. Och så undrade hon om vilka ställen man skulle gå på (dom vet ingenting om Sverige alls) så jag har printat ut lite info om Skansen, Vasamuseet, Drottningholm, Slottet, Livrustkammaren etc, och så sa jag om att det dom nog skulle försöka mest att få med sig var Skansen och Slottet/Livrustkammaren. har jag glömt nåt då eller? Jag har ju inte varit i Stockholm sen i 2001, och då var ju inte i stan, innan det var nog i 1999 då jag sov över utanför Globen…

Kanelbullar har jag bakat också. Det var populärt..

2 Responses to “Söndag i Juli”


  1. 1 Myra juli 14, 2007 kl. 11:55 f m

    Stockholm kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Har endast varit där ett fåtal gånger själv. Ingen stadsmänniska, jag…

    Men du. Kanelbullar. Jag har tänkt baka det ett bra tag, men jag är en sån som bara måste ha med pärlsocker, och vi HITTAR inte det här! ( Här snackar vi STOOORA problem! 😉 ) Har du hittat nåt ställe som säljer det? *hjälp*

  2. 2 Heidi augusti 5, 2007 kl. 5:25 e m

    Hei du. Så herlige bilder av Jimmy under. Utrolig at folk ikke beholder kattene selv om de tar små dyr. Katter gjør jo det, selv om det ikke er like artig. Godt han kom til dere da : )


Kommentera

Just nu:

Just nu lyssnar jag pa: Idas Sommarvisa pa Ipoden
juli 2007
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

