Det borde vara sommar

Eller, ja det ar ju sommar, men man skulle inte tro det.
Jag har lite inspiration till att skirva for tillfallet – inte sa mycket som hander heller. James har flyttat ut nu och det ar sa skont! fint att ha hela lagenheten till sig sjalv igen. jobbet gar som vanligt, dom ar inte nojda med jobbet vi gor, jag ar inte nojd heller. I veckan hade vi individuella samtal om vad som inte funkar och fick varning om att om det inte battrade sig pa en manad kunde det mojligen handa dom skulle borja med disciplinerings moten och varningar och sa. Inte kul det inte, men samtidigt sa var det skont att prata om det ensam med ena chefen, och hon sa ju ocksa att dom tre cheferna hade noterat att det var bara en pa teamet som ser ut att forsoka fa till nat och det ar jag. Sa tror inte jag ligger varst till om man sager sa. Det enda som hon sa direkt till mig var att jag var tvungen att bli battre pa att saga ifran till dom andra i teamet och att vara senior, men det visste jag ju att jag hade problem med. Sa sa hon att dom behovde att jag tog mera initiativ, och jag sa att tror sjalv jag borjat rycka upp mig lite i det senaste. Har liksom tankt att det hjalper ju inte om jag bara sitter och deppar pa jobbet, kan ju lika garna forsoka fa gjort nat… men hur latt ar det nar dom andra tva bara sager ‘det gitter jag inte, varfor skall vi gora det, jag ar less, dom bryr sig ju inte anda etc etc..’ da gitter ju inte jag heller. Sa det sa jag till chefen att jag tyckte var jobbigt, och hon sa att dom visste att attityden hos vissa personer ar urdalig, och dom kommer att sara pa dom tva sa att det bara blir en kvar i receptionen och den andra sitter inne pa kontoret tillsammans med mig sa att hon lattare kan koncentrera sig pa sitt jobb. Det sa jag faktiskt att ajg tankt foresla, men har tyckt det varit jobbigt att foresla det infor dom pa admin motena… men.. jaja, vi far se hur det blir.. sa som jag forstod det sa verkar det som dom erkanner att jag iallafall forsoker att fa i ordning pa sakerna, och sa far jag ju bara forsoka mer.

Pa tisdag har pete fodelsedag. Han har onskat sig choklad tarta med vit fyllning i mittesn, och choklad glasyr. Vi far se hur det blir med den saken. Annars tror jag han trivs pa jobbet – han far ju gratis lunch, och ater kyckling och plankstek till lunch varje dag! Fast det ar nog bara for tva manader, men det ordnar sig nog da den tiden kommer. Han har ocksa borjat lasa mer pa veg till jobbet (gratis buss dit ocksa) sa han har gjort en deal med mig – han valjer en bok jag maste lasa, och jag valjer en bok han maste lasa. Sa nu laser han his dark materials, forsta boken. Gillar han den kanske han vill lasa dom tva andra ocksa.

Imorgon har vi haft Jimmy i ett helt ar!

0 Responses to “Det borde vara sommar”



  1. Kommentera

Kommentera

Just nu:

Just nu lyssnar jag pa: Idas Sommarvisa pa Ipoden
juli 2007
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

