Senaste tiden

ja usch vad trog jag ar pa att uppdater har! Skyller pa att det ar sommar och sa, aven om det marks namnvart lite precis har i Aberdeen.

 Forra mandagen hade jag jobbintervju. Det var det ni skulle halla tummarna for, men det gor alltsa inget om ni inte gjorde det, eftersom det jobbet inte ar nat for mig. inte garanterat permanent, mycket likt det jag gor nu fast i ett ann mindre team, plus att det lag hiskeligt langt bort, och jag hade blivit alldeles beroende av bussresa minst en halb time varje vag, fast sakert mer eftersom det ar vid flygplatsen och resande i rushtrafik nog tar langre tid. Dessutom gick ju intervjuet helt at skogen anda sa :p

Inatt fick jag faktisk sovit en hel natt. Det hander ganska sallan nu for tiden. Jimmy har hittat pa att komma inn med moss och faglar varje natt nu. Oftast lever dom fortfarande och Pete springer rundt i bara jallingarna klockan tre om morgonen pa jakt efter moss. Jag hjalper till med att halla dorrar uppe och skrika bort mossen fran mina tar. Dessutom tror vi han har kommit inn med en mas ocksa, eller masunge, vi vet inte helt, man kune inte se sa valdigt mycket.. haha.. the joys of a cat!

James bor med oss nu och jag maste nog saga att jag inte tacklar det sa valdigt bra. Inte for att jag inte gillar honom som person, men han har ju helt andra rutiner – och det irriterar mig. Typ, han har ingen ordning nar han diskar (glas, sen bestick, sen talrikar) och lite sadana faniga saker som bara vaxer ihop till ett enda iritationsmoment! Och sa ar jag typ alltid varse om att han ar har, och att vi har en ‘gast’ typ, om jag ser pa nat pa tv far jag daligt samvete for kanskje han vill se nat, om jag bara vill ligga inne pa sovrummet och tjura/lasa en bok efter jobbet sa knackar han pa dorren och undrar hur jag har haft det den dagen (som ju ar artigt) och jag far bara lust att slanga boken efter honom och skrika och saga att jag stangde in mig pa mitt rum for att jag vill vara ensam och INTE prata om jobbet och sa kommer han har och staller till det och sa vidare.. hahajaja. Sen ar ju Pete och han bestisar och sitter i vardagsrummet och bablar sig imellan nar jag vill se pa tv – jag gillar nar det ar tyst runt mig – jag gillar INTE folk som kommenterar till tv’n och pete vet ju det… Jo allt det dar gor sa att jag kanner mig som vardens suraste och grinigaste person hemma, och det ar ju inte sa bra nar jag haft en dalig dag pa jobbet liksom, och jag vill inte vara otrevlig mot james, men jag blir ju det marker jag, aven om det ar situationen  jag ar irriterad pa och inte han. Men nu tror jag att han marker det lite, och han vill nog anda inte bo har sa lange anda, och har redan tva lagenheter att titta pa denna veckan…

 Nar det galler jobbet sa gar det som det gar. Inte sa himmla bra, men alla vet ju att admin inte funkar som det skall. Och nu haller vi pa och har en monitor denna veckan over hur mycket jobb som kommer inn varje dag, och hur mycket jobb vi hinner med och sa skall cheferna se over och tycka till. Sa bra att denna monitor da kommer nar jag har minst mojligt att gora contracts-wise och faktiskt kan hjalpa till med arkiveringen! hrmpf… jaja. Annars har jag bestamt mig for att sluta irritera mig/tjura over jobbet, for pa det viset blir ju knappast arbetsdagarna battre!

 Pete’s bror skulle visst komma upp ocksa. Passar ju stortbra nu nar vi har massa plats i lagenheten… inte… och sa ar han sa himmla fanig och pratar ju inte med oss heller! forst fick pete sms som sa att han skulle komma forra lordagen, men han sa inte varfor, det var en overraskning och vi skulle vara forberedda pa en massa pub-besok! JIPPI (uschfybla) Sa sa han til sina foraldrar att det nog blev onsdagen innan istallet, och det fick sen pete sms om, men fortfarande inte varfor. pete sa bara att da kunde han inte rakna med pubbesok eftersom vi alla jobbar valdigt tidigt dagen efterat. efter ett tag kom en ny sms om att det nu blev denna onsdagen istallet, men fortfarande ingenting om VARFOR han vill halsa pa. Sa nu har Pete sms’at/ringt/lamnat meddelande bade hos Calum och hos Jenny och sagt ifran att han vill veta om han kommer eller inte, och att egentligen passar det inte bra alls/han KAN och VILL inte ga ut och dricka med sin bror (dom som slass med varan stort sett varje gong dom dricker) och att han garna kunde sagt ifran lite mer i forvag. Vi har fortfarande inte hort nat. Jag ar iallafall inte hemma ikvall, for jag flyr till Ellie, kansje med Sarah och sitter i en lagenhet UTAN POJKAR!!!! Dessutom tror vi vi vet vad Calum vill, och pete’s mamma har mer eller mindre bekraftat det: han vill att pete skall vara hans best man pa brollopet om en manad. ursakta mig men HAHA!!!har har vi altsa tva broder som inte klarar av varandra helt, Pete var inte ens med pa Calums stag-night – Allt har mer eller midre blitt planerat for brollopet sa att pete skulle vara Usher (utan att fraga Pete forst) och att pete skulle lasa nagot i kyrkan (utan att fraga pete forst) Nar pete fick besked att valja nagot att lasa, och valde en dikt av Philip Larkin som han sedan skickade till jenny, fick han bara hora nat mummel om att dikten var alldeles for djup (dom vill visst att man skall lasa nat i stil med ”hjarta=smarta, fast saklart inte pa brollop, for har ar det fint och blablabla rosor ar roda” ) Och sedan har han inte hort nat mer. Sa denna sapopera fortsatter mellan pelle och carl. blir pelle usher eller best man till slut? oavsett skulle jag onska jag slapp ga till detta brollopet!!

4 Responses to “Senaste tiden”


  1. 1 Malou juni 6, 2007 kl. 4:58 e m

    Jag kan låssas få ett litet återfall så att du måste åka hem till din sjuka mamma…Eller vi kan påstå att din baralitehjärtsjuka mormor är ganska sjuk…Eller du kan få ”mystiska magsmärtor”, tar alltid lång tid att kolla på sjukhus…Eller ni kan lägga arsenik i brorsans kvällste när han kommer på besök…Jag kan säkert hitta på fler saker om det behövs ;-p Kram!

  2. 2 plingelinn juni 6, 2007 kl. 6:11 e m

    vart kan man köpa arsenik då?

  3. 3 Malou juni 6, 2007 kl. 6:55 e m

    Apoteket, kanske. Det finns arsenik i råttgift, och ni har ju en massa möss inne…eller? Men var lite försiktig, jag vill ju inte att du skall skaka galler heller!

  4. 4 plingelinn juni 7, 2007 kl. 7:18 f m

    nej jag skojade ju bara! men kanske jag skall matforgifta honom lite?

    vi har inte massa moss inne, vi raddar ju ut dom om dom lever och om dom ar doda sa slanger vi dom, eller spolar ner dom i toaletten som Pete gjorde med den sista – den var pyttepytteliten! en musbabis!


Kommentera

