17 maj firande i Skottland

kakor.jpg

Det blev himmla mycket kakor igår – lägg speciellt märke till kransekakan där på tallriken – dom hadde två kransekakor som båda vå försvann rimligt snabbt! Annars var det tre bord med kakor, så det var inte lite att välja på.

Väldigt trevligt var det på 17 maj igår då. Elin kom och hämtade mig kvart i tolv, och så åkte vi och hämtade Juergen på Conoco Phillips och åkte ut till Milltimber där allt skulle firas. Väldigt fint var det där – Cults verkar vara riktigt trevligt!

sedan blev man sittande då da. Tills det blev tog ner till den internationella skolan med inte värdens mest högstämda sång kanske, men det gick ju. På skolan stod det et korps och spelade åt oss – Kom mai du skjønne milde var väl det som var lättast att känna igjen, men tydligen så spelade dom No livnar det i lundar som alla skulle sjunga med i – och den var det kanske en person som kunde lite av texten på. Inte var det jag inte!

Sen blev det middag, och så kaffe och kakor och så lottdragning. Fast jag vann ingenting 😦 Bordet bredvid oss tog ju hem alla vinsterna (nu hadde dom ju köpt ungefär 150 lotter också men) Vårat bord var med på Norges quiz också, och man lärde sig nya saker som att den första kristna kyrkan i Norge blev bygd på Bømlo, och att Bergen var ett eget fylke fram tills 1972.

Det roligaste med hela 17 maj var att Sarah och Endre var där! Sarah var hon svenska jag jobbade lite med på Tie Rack och hälsade på en del förra maj, men som senare gifte sig och flyttade till Bergen och lånade med sig några böcker. Nu visade det sig att dom flyttat tillbaks till Aberdeen, och att Sarah hadde försökt få tag på mig länge, eftersom hennes nya telefon inte hadde mitt nummer i sig (och jag inte hadde hennes nya) så nu bytte vi riktiga nummer. Och så hadde dom fått en jättesöt liten dotter som heter Sofie och var född den 8 April, och var pytteliten!Vera och Kostos hälsar på lilla Sofie.jpg Fast det var synd inte Pete kunde vara med, även om ci hadde det trevligt ändå… På mitt bord satt jag tillsammans med Vera, Kostos, Sarah, Endre, Marit Kieran och en tjej som heter Nina tror jag (men kommer inte ihåg helt) och vi hadde så trevligt så. Elin och familjen såg vi inte så jättemycket till, men dom var mest ute och passade på håkon och Solveig tror jag. När jag kom hem så tog jag med mig Pete på bio och såg å Fracture. Den var faktisk inte så dum den, ochh Anthony Hopkins klarade av att vara elak mördare utan att se ut som Hannibal Lecter! Fast jaa.. jag tror att dom här norrmännen inte gillade min folkdräkt.. jag tror att dom matförgiftade en av mina kakstycken! Vaknade inatt av att jag mådde illa, kallsvettades, och hjärtat bara dunkade i örat… typisk sånn så att man vet det kanske går över lite om man mår riktig illa en gång, men det gjorde jag ju inte… bara halvvägs.. usch… så jag sov inget bra, och idag har jag mått mer eller mindre pyton på jobbet också.

Men nu är det helg så nu får jag börja med helgen nu då. typ… sova

5 Responses to “17 maj firande i Skottland”


  1. 1 Malou maj 21, 2007 kl. 6:18 e m

    Var det samma svenska tjej som snodde med sig ett par av dina böcker? Vilka Saltöböcker fattas för dig förresten?

  2. 2 plingelinn maj 22, 2007 kl. 6:56 f m

    ja… men nu far jag ju tillbaks dom – hon har ju forsokt fa tag pa mig sedan en manad efter att hon stack, fast hon hadde inte mitt nummer och min chef pa tie rack ville ju inte ge henne det…

  3. 3 Heidi maj 22, 2007 kl. 1:56 e m

    Å så mye godt da. Ja kaker hører med til 17 mai det : = )

  4. 4 Anakira maj 23, 2007 kl. 5:49 e m

    Ååå, kaker! 😀 Det var hos deg jeg skulle ha feiret 17 mai, jeg hadde bare is. 😛 Nåja, godt det og. 🙂

  5. 5 Ingeborg maj 23, 2007 kl. 11:29 e m

    Det er det jeg alltid har sagt, svenske er så sjalu på oss som har 17.mai!!!

    Det virket jo som om dere hadde det mye hyggeligere enn det vi hadde på vår alltid så skuffende variant av nasjonaldagsferingen. Sånn er livet i alle fall, men jeg håper på at det går seg til.
    Kan du gi meg den oppskriften på kanelboller, for jeg synes det er så vanskelig å bake med melet her.


Kommentera

