17 maj

Sådärja.

Nu gäller det bara att stiga upp ordentligt och kle på sig folkdräkten. Synd det ser ut att regna idag! Men vi skall väl vara inne mestadelen av firandet ändå. Elin kommer och hämtar mig om ungefär två timmar.
Jag gjorde flera kanelbullar igår – degen blev mycket mera lyckad eftersom jag lät den jäsa längre. Tyvärr blev alla kanelbullarna brända i botten och vill inte lossna från pappret. Så jag lämmnar ifrån mig bullarna till kakbordet och låtsas som jag inte har gjort dom resten av kvällen!

Min trevliga katt Jimmy har blivit ännu mera generös…. inga flera fåglar på länga! (knock on wood) men igår kom han inn med en liten trevlig sak… iisj… jag bara såg en svans hänga och dingla innan jag skrek till och gömde mig i stolen så långt från golvet som möjligt! (Jag har blivit mycket räddare för möss nu dom sista åren, förr så plockade jag ju ut allt Miranda tog inn… 😐 ) Men vi tror faktiskt att detta inte var en mus utan en Rotta! (bläurgh) svansen var för stor för att vara en mus… jag hoppas på att det kanske var en Sork istället och inte en rotta, men jag vet inte vad Sork heter på engelska så jag kan inte förklara för nån vad jag tror det är. Jag försökte.. det blev så här: ‘We used to have a mouse… or what we call a Sååårk in Swedish in our garden. it lived in holes in the lawn’ Pete sa bara ‘alla möss/rottår etc gräver hål Linn! Så han tror inte på mig… hmpf

Nog äckligt råttprat. Glad 17 maj på er. Jag hoppas norrmännen här inte tar illa upp att jag har på mig Rättviksdräkt… alternativet var min russetröja från 2002…

0 Responses to “17 maj”



  1. Kommentera

Kommentera

