IMG_2511

Bakade kanelbullar igår som jag skall ha med mig på 17 maj firandet på torsdag. Pete därimot var inte så glad och tyckte jag skulle baka flera som han kan få. Han har nog redan ätit en tredjedel av bullarna, så gott möjligt jag får göra fler tills Torsdag ändå.

Var och såg Spiderman i Fredags också. Den är inget vidare kan jag säga…

Annars händer inte så mycket här nu. Det regnar mest. Sarah var här och såg melodifestivalen. Vi hejade på Ukraina.. Och det gick ju inte som vi ville, så vi såg på en Top of the pops special efteråt med mycket roligare melodifestival låtar:

Och i Torsdags stal jag en syrenblomma från en av Parkerna i Aberdeen. Syrener är finast nästan tycker jag!

8 Responses to “”


  1. 1 Malou maj 14, 2007 kl. 8:11 e m

    Dom ser knallgoda ut! Det skulle jag haft till den varma
    chokladen idag, förstås…Det blir dop den 24. juni förresten. Och har du kommit på vad det är för träd som blommar ännu??

  2. 2 plingelinn maj 15, 2007 kl. 7:48 f m

    na… jag har inte kunnat kolla. maste ju klattra pa murar och allt…

    jag kommer nog inte pa dop 😦

  3. 3 Millan maj 15, 2007 kl. 9:24 f m

    A mums vad gott med kanelbullar. Nu blev jag sugen pa att baka jag ocksa… 🙂
    Jag hamnade har pa precis samma satt som dig tror jag. Akte till Cardiff o laste min sista termin pa universitetet dar. Traffade Ben o blev kvar :-). Det ar 8 ar sedan nu…

  4. 4 Annika maj 15, 2007 kl. 8:27 e m

    Linn! Kan du inte komma hit och baka lite hos mig! Ser så himla GOTT ut!! MUMS!!!
    Är det många norrmän där du bor? Eller är ni ett litet gäng som firar 17 maj?

  5. 5 Heidi maj 16, 2007 kl. 10:02 f m

    Å så godt det er med kanelbullar. Ha en kjempefin 17 mai feiring. Klem : )

  6. 6 Myra maj 16, 2007 kl. 2:27 e m

    Kanelbullar. Mums. 🙂

    En förstagångsbesökare här. Letar runt bland bloggar av andra utlandssvenskar. Alltid lika roligt.

    Och visst var UKs esc-bidrag pinsamt dåligt! *s*

  7. 7 plingelinn maj 17, 2007 kl. 9:14 f m

    Millan: hehe.. tror det är en del som blir utlandssvenskar på samma sätt! 😉

    Annika: när jag har råd så kommer jag och bakar hos dig!

    Heidi: gratulerer med dagen! håper du får en kjempefin feiring!

    Myra: kul att se nya folk här! Scooch var urdåliga, men Storbrittanien verkar inte ta Eurovision så allvarligt – dom är ju alltid garanterade en plats…

  8. 8 Myra maj 17, 2007 kl. 2:06 e m

    Det är kul att utbyta erfarenheter. 🙂 Och som sagt, se att man inte är ensam om att ha hemlängtan ibland. 😉

    Tror också att Storbritannien tar ganska enkelt på esc, just för att de vet att de kommer med.


Kommentera

