jag

Jag tog också en sån här visual DNA sak, men WordPress tillåter inte Javascript så jag kan inte lägga ut den här 😦 typiskt… fast man kan se den här om man vill!

Idag var en helt vanlig dag på jobbet.. ganska tråkig. Det är konstigt att även om vi hade en dag ledigt denna veckan så verkar den gå jättetrögt ändå. Fast jag fick påbörjat en del saker som jag carit lite i efterkant med i och för sig.

Pete skall ut på pub och träffa dom han jobbar med just nu. Egentligen har han typ en och en halv veka kvar att jobba där tror jag, men det ordnar sig nog på ett vis… Det är ju dags för han att få gå ut lite också – jag är ju hemirfrån hela tiden nu om dagarna. Senast igår träffade jag Elin och Vera nere på stranden och åt middag. Sen gick jag och Elin på bio och såg på Wild Hogs. Då satt vi bredvid en som var ensam på bio som hörde att vi pratade norska och genast frågade om vi var från Norge vi med. På norska såklart. Fast hon var bara här i några dagar med jobbet i och för sig. Kul var det ju ändå.

Nästa vecka är det 17 maj firande, så jag måste nog tvätta min dräktskjorta… hur tvättar man den mamma? typ nåt speciellt program eller?

6 Responses to “jag”


  1. 1 Annika maj 9, 2007 kl. 6:37 e m

    Men lord vilka vackra bilder i inlägget nedan!!! Urfina!!! Vilken natur!!!
    I am impressed!!!
    Nu ska jag kolla din DNA :-)))

  2. 2 Malou maj 9, 2007 kl. 8:17 e m

    Om den inte är väldigt smutsig så tvättar du den på 40 grader, vit eller ljus tvätt. Och för omväxlings skull kan du ju använda ”astrasu” av blommig kattun – och förkläde! Kom ihåg skavsårsplåster för säkerhets skull 😉

  3. 3 plingelinn maj 9, 2007 kl. 8:21 e m

    men förklädet var ju ör litet ju – kommer du väl ihåg? jag skulle ju ha det på bröllopet och fick det inte runt livet… har förresten inte provat kjolen heller på ett tag, men tror inte jag har blivit mycket tjockare sen Juli

  4. 4 vinga maj 9, 2007 kl. 8:30 e m

    Dersom skjorta er av lin, har jeg et superbra triks. Først tar du et par spiseskjeer med blank eddik i ei tilitersbøtte, og så kokende varmt vann. Du legger skjorta i blaut der et par timer, vrir ut vannet, og så vasker du skjorta på 40 grader, gjerne inni en vaskepose. Jepps.
    Eddiken tar vekk gulfargen.

  5. 5 Malou maj 9, 2007 kl. 9:57 e m

    Jamen kan du inte flytta hyskan /haken lite då? Förklädet är ju fint, ju! Och Vingas metod bör inte användas på din skjorta, för den är inte av grovt linne, som dom flesta norska bunadsskjorter.

  6. 6 Millan maj 14, 2007 kl. 3:33 e m

    Hej! Vad skoj att du hittade till min blog. Jag blev ju genast nyfiken och maste kika tillbaks 🙂 Hur hamnade du har?


Kommentera

