Våren i ett enda inlägg

JO. Nu så.

Attans facebook altså – berömt vanebildande! jag gör ju inget annat än att sitta där och glo! Inte bra för det händer ju inte så mycket där att det gör nåt. Skall försöka smyga mig undan därifrån ett steg i taget!

jaa… när skrev jag senast något konstruktivt? ja det var väl innan vi åkte till Aviemore det! Ungefär i mitten av April, typ ett par dagar efter mamma och pappa åkte hem så slutade Pete sitt jobb på skolan rakt av. Kom hem en kväll och mådde inte bra alls, och ringde inn till jobbet dagen efter och sa att han inte skulle komma tillbaks igen. Alls. Hoho vad kul – plötsligt var våran ekonomi halverad – liiiiite panik ett tag där, men det brukar ordna sig. Eftersom jag har ‘turen’ att jobba där jag jobbar har min chef varit jättetrevlig och hjällpt honom så gott hon kan och redan veckan efter hadde han ett halvtidsjobb i en vecka, som senare gick över till två veckors halvtid. Sitta i telefonen och svara, inte så kul kanske, men han blev iallafall inte lika deprimerad av det som att jobba på en skola med alldeles för få lärare i förhållande till elever, minimalt med träning, och en chef som står och säger till en att ens utbildning måste man ha sovit sig igenom och dom sista 8 månaderna har man fuskat sig igenom jobbet. Samma chef som tidigare erbjudit en promotion för att man var så duktig… men när Pete tackade nej till det för att han inte ville jobba 52 timmar i veckan, utan att ha lov att ta lunch borta från klassrummet, och sedan planer, och bli undervisad om kvällarna, med en löneförhöjning på 1000 kr i månaden som motivation, så kunde man kanske märka av lite sura miner från chefen? jaja – nog om det, nu slipper han ju sånt iallfall. Just nu jobbar han heltid på et kontor/reception som varar i en månad initially, men det har tydligen hintats lite om att han möjligen kan bli erbjuden fast jobb där. Om inte så finns det massor med jobb genom mitt jobb just nu – det ordnar sig nog!
Så det var skönt att helgen efter Pete slutade hadde vi redan planerat att åka till Aviemore där Pete’s föräldrar har en liten stuga. . Det blev tre dagar med olika fjällpromenader, vandringar till olika Loch’s, testande av Aviemore’s nattliv (höhö) och en himmla många fasaner – speciellt en fasan som var väldigt högljudd och bodde på campingen. Bilder kommer här, om ni håller musen över bilderna så står det vad det skall föreställa (tror jag)

tidig utsikt på väg mot Loch an Eilen - berget till vänster heter Devils Horn
Vi gick och gick och gick - jag fick skavsår under båda lilltårna!
ruinen som står mitt ute i Loch an Eilen - här hadde vi varit förr med mamma och pappa
nere vid älven som rinner genom campingområdet
Dagen därpå åkte vi upp till Storbrittaninens sjätte högsta berg - eller som galenskaparna hadde sagt det 'ett j*vla högt berg' där var det lite dimmigt men fint ändå. om ni tittar noga ser ni liiiiite av Loch an eilen, ungefär i mitten nånstans
Loch Morlich - sett ifrån The Cairngorm
lite blåsigt var det
tåget man kunde köra upp (nästan) helt till toppen av Cairngorm
Sist, men inte minst - vår gode vänn fasanen

Aviemore var väldigt fint – och vi hoppas på att åka upp nån gång snart igen.

 

Sedan ett par helger efteråt var James uppe och hälsade på, då tog vi oss en liten pubrunda.. hihi.. det märks nog inte på bilderna, men jag drack faktiskt vatten från klockan tolv och utöver – det var nog smart. Jag mådde inte illa dagen därpå, även om man skulle kunna tro det! (kul var det också) Jag tar himmlans mycket bilder när jag är på humör – det kan nog bli lite jobbigt…

Jag och Sarah, som nog är den jag kännt längst i Aberdeen och fortfarande håller ihop med(förutom Pete)Jag och James (fråga ming inte vad vi pratade om här för det vet jag inte!)

....och ungefär vid detta tidspunktet gick jag över till att dricka vatten!

JApp, det var väl nog bilder för denna gången. Denna helgen har varit en långhelg eftersom det är Mayday idag – dom sparar första maj till måndagen efter första helgen i maj så man får en långhelg – det kan vara bra! James har varit ippe igen, han har fått ett jobb i Aberdeen så han skall bo hos oss ett tag innan han hittar ett eget ställe att bo. Det borde gå bra så länge det inte tar alldeles för lång tid! Pete och James i samma hus kan bli ganska jobbigt i längden eftersom dom kännt varandra sedan dom var 11/12 och ofta transporteras tillbaks till 12årsåldern mentalt när dom träffas! Blir det mera sammanhängande än en helg med sådant kan jag nog prestera att gå på väggarna efter ett tag! Men ja, det ordnar sig väl det med! Annars har jag hunnit med en del biogående, tillsammans med både Pete, James och Elin (som ju har bjudit mig på 17 maj frukost på, ja just det, 17 maj – skall bli kul att fira det i år igen, har tagit en dag ledigt dagen i ära) Några ganska så bra, några mindre bra. Curse of the Golden Flower är en film som jag kan rekomendera alla att se! Jag gillade den skarpt! Sunshine däremot.. hmm.. inte helt min stil..

Jaa. nu hoppas man bara det inte tar lika lång tid innan jag får skrivit på riktigt…

2 Responses to “Våren i ett enda inlägg”


  1. 1 Heidi maj 8, 2007 kl. 8:10 f m

    Så flotte bilder du har lagt inn.

    Må le litt av din facebook dilla. Jeg har bevist ikke gått inn dit. Synes bloggen gjør meg nok avhengig så regner jo med at jeg også vil bli hektet på facebook, derfor holder jeg meg laaaaangt unna, selv om jeg selvfølgelig er veldig nyfiken : )

  2. 2 plingelinn maj 8, 2007 kl. 9:41 f m

    tusen takk Heidi! Facebook er farlig farlig! anbefales ikke hvis man vil la vaer aa sitte paa internet hele dagen! men det er jo litt artig aa se hva alle gamle bekjentskaper driver med da!


Kommentera

