Men lagg av!

I ungefar en och en halv vecka har jag jobbat med ett spreadsheet i Excel. Nasta Onsdag kommer namligen HM Customs and Revenue hit och kontrollerar att folk som jobbar genom oss har tillatelse, dvs ar Britiska medborgare/har relevant Visum osv.

Sa da skall jag ga igenom alla filer, ta notat av pass/Visum osv och skriva uopp vad for slags, nar det expires och sa. Det ar ju inte sa illa egentligen. Jag var nastan klar med att kolla genom alla filer sa jag kunde borja ringa folk och tjata pa dom for att skicka inn dessa saker at oss.

Idag jobbade jag vidare, men sa skrev jag inn nagot fel som gjorde att hela listan blev forskjuten. Sa jag bestamde mig for att avlsuta utan att spara andringarna eftersom jag inte gjort sa mycket anda, och sa kunde jag borja pa nytt. Det skall ju inte heller vara nagra problem… men tydligen skall det det for nar jag oppnade dokumentet igen var hela forb***** skiten borta! Bara blankt var det! Allt har bara raderat sig, och halla? det skall det val inte gora bara for att jag inte sparade det jag gjorde idag? allt jag jobbat med i en vecka forsvann ju? Har forsokt fa tillbaks det, karen har forsakt hitta backupen pa dokumentet med hjalp av IT chefen men det ar HELT borta og finns inte att hitta, sa jag maste faktiskt ta och borja om HELT fran borjan en vecka innan det skall vara klart. Pluss allt annat jobb jag skall hinna med ocksa saklart… Skall stanna kvar efter jobbet och borja, och antagligen svara ganska mycket!!!

Pete’s deltidsjobb slutar imorgon – marion skall forsoka skaffa honom nat nytt snart sa hall tummarna for det! (For dom som inte vet sa slutade Pete sitt jobb pa direkten for typ tva veckor sedan… lang historia)

1 Response to “Men lagg av!”


  1. 1 Malou april 23, 2007 kl. 4:51 e m

    Datorer gör lite som dom vill – iallafall när inte pappa är där och ser på dom. Tycker allt lite synd om dig – men det hjälper dig väl knappast att jobba fortare. Är fortfarande hemma och sjukskriven ut denna veckan. Det är lite synd om mig också, för jag har så ont i ryggen!


Kommentera

