Frustrerande

För 6 år sedan fyllde jag 18 men jag blir fortfarande ombedd att visa leg!
såhär gick samtalet igår;

Vakt: Kan jag se din legitimation??
jag: vaà? men jag är 24 år gammal!!!
Vakt: har du leg eller inte??
Jag: neej, för jag är 24!! född i 1983, har inget körkort och brukar inte dra med mig passet ut på stan
Vakt: okej, jag låter det gå för denna gången, men till nästa gång, passa på att ha med dig fake id, det blir enklare för dig!!!

Men hallå!!! tror inte folk på att jag är över 18 eller!!!
Fast ja.. det slår ju inte den gången i Augusti ifjol när jag skulle handla tippex till jobbet och blev frågad om leg. När jag sa att jag var 23, sa kassadamen lite generat.. jaa du borde ta det som ett kompliment… ‘vaddå.. det faktum att du tror jag är under 16, eller det faktum att det ser ut som om jag är under 16 OCH handlar tippex för att sniffa upp det??’ sa jag då…

8 Responses to “Frustrerande”


  1. 1 Malou mars 25, 2007 kl. 4:02 e m

    Jamen du kommer att minnas det med glädje (och sucka lite) när du är femti! Tro meg…

  2. 2 Malou mars 25, 2007 kl. 4:02 e m

    Förresten, har du inte bankkort med foto?

  3. 3 plingelinn mars 25, 2007 kl. 4:35 e m

    jo, men det gäller inte som legtimation här…oavsett…

  4. 4 Malou mars 25, 2007 kl. 6:52 e m

    Tror du att jag och pappa kan bli bjudna till St Andrews en av dom dagarna du inte är ledig??? Jag gillade Petes mamma…

  5. 6 Annika mars 27, 2007 kl. 1:29 e m

    Absolut!!! VAR GLAD!!! Sorry, Linn, men det är en komplimang! Jag har också alltid sett yngre ut, gillade det inte när jag var i din ålder, men nu är det ju roligt till max (även om jag nog tycker åren har hunnit ikapp). Fast, ibland får jag visa leg när jag köper vin!!! Otroligt!!! Ofta är det ngn ung person bakom disken då…Och jag blir lika (töntigt) glad varje ggn!!!

  6. 7 Ingeborg mars 28, 2007 kl. 11:11 e m

    Jeg stemmer for komplimentsdelen, jeg er bare snart 21 og setter veldig pris på å bli spurt om leg, ettersom det skjer så sjelden. Til og med på polet hjemme viser jeg uoppfordret leg hver eneste gang!

    Når det kommer til jobbene, så synes jeg at du må la alle muligheter være åpne!

  7. 8 plingelinn mars 29, 2007 kl. 11:37 f m

    joraa… ar ju inte saa illa precis, men just DA var det liiite irriterande. Speicellt eftersom han sen bad mig ta med falskt ID istallet, menmen..

    Ingeborg: ser ut som muligens enda en mulighet har dukka opp 😉


Kommentera

