okej dåra…

Sex egendomliga saker om mig, eftersom jag blev taggad av Mamma. Alla jag vet har redan skrivit så jag skickar inte denna vidare..

1. Jag larde mig uttala bokstaven R av mitt gosedjur Mikkel.
2. Nar folk frågar vilket som ar mitt ‘first language’ kan jag inte svara… folk fattar oftast inte varfor jag svara Svenska OCH Norska.. fast jag tanker på svenska
3. Om jag ar ensam hemma och får for mig att kanske stada, hjalper det mycket att satta på hog musik och dansa runt samtidigt
4. Jag ar valdigt klumpig av mig, och snublar / har sonder saker / ritar på mig sjalv eller klader hela tiden
5. Jag har inga problem med att FLYGA, men jag ar radd for inncheckingen på flygplatserna
6. Jag ar nog den enda personen i Storbrittanien som HATAR baked beans

3 Responses to “okej dåra…”


  1. 1 Malou mars 13, 2007 kl. 6:05 e m

    Om du tänker på svenska så är det ditt första språk. Förresten glömde du fötterna, hehe

  2. 2 Annika mars 15, 2007 kl. 11:03 e m

    Kul att läsa…Okay, blir lite nyfiken. TROR att det är så här: Du är född och uppvuxen i Norge, men med svenska mamma som pratat svenska med dig alltid. Rätt? Har du bott i Sverige? Baked beans kan jag lätt vara utan…blä…

  3. 3 plingelinn mars 16, 2007 kl. 8:37 f m

    Annika: japp, helt ratt, ar uppvuxen i Halden (som i och for sig nastan ligger i Sverige) men med en helsvensk familj 🙂

    Mamma: ja jag gjorde visst det… konstigt..


Kommentera

