ah, min gode van, vi mots igen

 efter min andra emergency appointment ever kan vi konstatera att 100% av emergency appointment tillfallen blir jag tilldelad penicilin. Forhoppningsvis hjalper det like bra denna gången som det gjorde senast. Och så går jag inte till jobbet forrns på onsdag. Doktorn sa att jag kunde gå imorgon om jag kannde for det, men jag sa till marion att doktorn sa att jag inte skulle det… sneaky… jag vet, men jag tror inte det blir supåerfriskt over natten och nar det ar sa smittsamt och jag sitter och blinkar framfor en dator hela dagen på jobbet tror jag det ar bast att stanna hemma. ag tanker saga samma sak till pete. han ar inte sann som tycker synd om en nar man ar sjuk. eller, jo, det gor han, han tyckte jattesynd om mig, men han tycker jag kan orka och gå till jobb och så andå vanligtivs… vi ar ganska olika så.

iallfall.. peniciling och fortsatta med ogondroppar. Doktorn sa att ogondropparna hjalpte i sig, men att infektionen var så illa att dom inte klarade av det, så penicilinet skulle hjalpa till med det. Så nu blir det rakt ut på soffan med dvd, tacke och kudde…

2 Responses to “ah, min gode van, vi mots igen”


  1. 1 Annika mars 12, 2007 kl. 1:11 e m

    Yikes!!! Sånt där är inte kul!!! Minns när jag hade en jätteinfektion för många år sen, droppade antibiotikadroppar samt smörjde antibiotikasalva under ögonlocken. Hoppas att du snart blir klarögd igen. Until then: enjoy your dvds;-)))))

  2. 2 plingelinn mars 12, 2007 kl. 3:21 e m

    annikaØ nej du, trevligt ar det inte. kunde inte somna igår eftersom jag kåg og funderade på om doktorn skulle såga att dom var tvugna att operera och sy i ogat, eller om dom var tvugna att bara ta bort det… usch, ja jag brukar bygga upp sådana saker till dom milda grader nar jag blir sjuk..


Kommentera

