Boots nästa!

Det var fest hos min husägare igår. Jag och Pete dök upp i åttatiden, och resten av kvällen gick till en massa ‘mingel’ medans Pete åt upp en hel ostbricka nästan helt själv. Mest pratade jag med Kasha, som jag känner lite från förr, men nu har vi bytit telefonnummer, och kommer möjligens att träffas oftare och gå på jazzdans tillsammans – kul!

7 vitvinsglas, 1 champagneglass, massa ost, ett par bloss trukisk äppeltobakk i vattenpipa senare, gick vi hela långa vägen hem ner för trappan och la oss vid två tiden (det är skönt att gå på en fest så nära att man kan smyga ner och byta skor när dom man har på sig börjar göra ont) Och vad kommer sedan på morgonen? Ja inte är man lite bakis iallfall, som man kanske skulle kunna tro. Men istället vaknade jag av att… ja inte kunne vakna helt enkelt! Vänstra ögat vill liksom inte hänga med helt idag. Efter närmare inspektion i spegeln konstaterar jag att ett rött, svullet öga, som det rinner ut gegga från kanske betyder att jag måste gå till boots, för att få mediciner? Högra hänger med lite bättre – men dom rinner båda två! äckligt. Tror jag har pådragit mig conjunctivitis, och nu har jag bott i Skottland så länge att jag inte kommer ihåg vad det heter på svenska? bläurgh åtminstone! Skall som sagt till Boots och handla ögondroppar, och hoppas på att jag slipper gå till doktorn.

Men jag skall till Sarah och baka och ha Jane Austen Marathon ändå idag – för det har vi bestämt sedan en vecka tillbaks. Hon får bara låta bli att kolla inn i ögonen på mig..

1 Response to “Boots nästa!”


  1. 1 Malou mars 11, 2007 kl. 11:08 f m

    Datt, du har den! Se min blogg för närmare information (ja, jag vet att det är fånigt. Och så?)


Kommentera

