mars

photo172.jpg

inte mycket snö här inte…

… men det kommer väl. Var pa bio med Elin och en annan Norsk tjej igår, såg på the Freedom Writers och åt Mexicansk mat med Elin. Hon sa att hon hadde pratat med sin man om mig och dom hadde mer eller mindre kommit överrens om att adoptera mig lite. gå på bio varje vecka, och att jag kommer hem till dom regelbundet och äter middag, ser på film, firar 17 maj och sådana saker! det tyckte jag var trevligt – och jag tror inte hon sa det bara för att hon vill att jag skall sitta barnvakt at hennes två barn när hennes andra norska barnvakt flyttar tillbaks till Norge 😉

Det roligaste var Emma’s reaktion nar jag berättade om det på jobbet ‘va?? men kan dom det.. du är väl for gammal för att bli adopterad??’ 😉

En annan rolig sak: Jag har på mig en limegrön t-shirt som jag fick av mamma när vi och min syster var i göteborg, och vi var med och hälsade på hos två olika folkdanslag. Då var jag 13 år. Dvs, att jag har haft tshirten i 11 år, och den passar fortfarande! Liiiite kort över magen kanske men jag har den ju under en annan tröja sa det gör inget…

7 Responses to “mars”


  1. 1 Heidi mars 8, 2007 kl. 5:52 e m

    Så nydelig ett bilde. Slik vil jeg ha det : )

  2. 2 plingelinn mars 8, 2007 kl. 6:50 e m

    ja, det var ordentlig fint vårvær her igår og masse sol ute 🙂 snart kommer alle påskeliljene og tror jeg!

  3. 3 Annika mars 9, 2007 kl. 3:08 e m

    Fin bild, linn!!! Verkligen! Så ser det inte ut hos mig. Ännu!!! Längtar!!!

  4. 4 plingelinn mars 9, 2007 kl. 3:10 e m

    Annika: jaa dom senaste dagarna har det verkligen varit knallfint vader ute – fast lite skumt anda, for det ar da man tror att det ar varmt ocksa, och tar pa sig alldeles for lite klader och blir sjuk…. for varmt ar det inte! 😉

  5. 5 Ingeborg mars 9, 2007 kl. 4:30 e m

    Gratulerer med den nye familien, er det ikke fantastisk? Jeg har en utrolig bra ekstra familie jeg også. Er ektemannen hennes skots eller hvrodan har det seg at hun bor i Aberdeen?

  6. 6 plingelinn mars 9, 2007 kl. 5:17 e m

    Ingeborg: han er fra oesterrike tror jeg, men har bott i Norge ganske lenge saa vidt jeg har forstaatt. de har blitt ‘plassert’ her av Conoco Phillips. tror ikke de kommer til aa vaere her mer enn et par aar da, men alltid koselig med nye bekjentskaper uansett 🙂

  7. 7 Ingeborg mars 10, 2007 kl. 2:10 f m

    Så absolutt, så de er ikke sånne alba-norse altså? Det er vel moro nok for ungene da, og du hygger deg sikkert?!

    Jeg er trøtt.


Kommentera

