sötsug

I hela dag har jag gått runt och haft lust på nånting hembakat. Helst nåt typisk ‘svenskt’ kanelbulle eller så. Så jag bestämmde mig helt enkelt för att baka nåt när jag kom hem från jobbet. Detta nåt skulle egentligen vara kanelbullar, men efter lite letande i bakboken och funderande över att kanelbullar egentligen tar lite tid, så blev det en kardemummakaka istället. Så får vi se hur den blir – Den står i ugnen nu. Snabbt gick det att sätta ihop den iallafall.

Massor att göra på jobbet igjen, men har hunnit med mycket idag – och tyckte själv dagen gick rätt snabbt- det är ju inte helt fel! Och inget wienerbröd idag inte! one day down, four more to go… det är väl kanske därför jag fick sådant bakbehov.

Pete sitter i vardagsrummet och nyser. Han har blödit näsblod sedan i torsdags – ja alltså inte konstant, men det kommer tillbaka hela tiden, ungefär som min syster får ibland. Det kan visst vara ganska olämpligt att bara bryta ut i näsblod utan vidare på en skola. Jag vet inte helt varför heller, men räknar med att det har med förkylningen att göra – och så håller han på att få ögoninfektion också, eller ja, det började väl i torsdags det med, men skolan sponsrade honom med ögondroppar, så det började bli lite bättre nu.

Nu skall man se på sex and the city igen – och äta kaka! 😀

2 Responses to “sötsug”


  1. 1 Malou mars 5, 2007 kl. 8:32 e m

    Är det egentligen nån principiell skillnad mellan att äta wienerbröd och att äta kardemummakaka? ;-p

  2. 2 plingelinn mars 5, 2007 kl. 10:02 e m

    jaa. för kardemummakakan har jag bakat själv och vet vad det är i, har inte legat helt öppet tillgänglig i butiken, och funkar som efterrätt, medans wienerbrödet egentligen bara är kletigt, och substituerar lunch, med en påse chips efter sig (och så nåt gott hemma på kvällen också) istället för hembredda smörgåsar till lunch… 😉


Kommentera

