Film och månförmörkelse

ja, så vi gick och såg på the illusionist jag och Sarah, och den var väl – helt okej, inte den bästa filmen jag sett men funkar bra som lördagsunderhållning I guess. Sarah har flyttat inn i en ny lägenhet rätt över gata där hon bodde innan, fast utan att ta med katterna och Adam, och det var den första dagen hon var där – hon såg ut att trivas bra. Satt och klagade på respektive jobb ett tag innan vi gick på bio också, och kom på att vi måste ha Austen dvd marathon snart, med muffins!

När jag kom hem var det precis i tid att se månförmörkelsen, som jag inte hadde en aning om att den skulle hända, vädret var helt perfekt för att kunna se den, och vi klarade att tajma precis så vi såg när man kunde se minst av månen – ett litet streck var det enda vi såg! ganska coolt – fast kallt att stå ute så vi stannade inte så länge.

Idag skall jag städa! (hahaha!) jag har redan plockat undan i köket och vardagsrummet, och planen var väll att ta badrummet också, men med största sannolikhet kommer jag att hamna framför tv’n och titta på sex and the city sesong 1 – 3 medans jag viker undan tvätt och sätter i gång en ny. Och så skall jag ordna meditteriansk biffgryta till middag också, så badrummet får kanske vänta till imorgon…

2 Responses to “Film och månförmörkelse”


  1. 1 Heidi mars 4, 2007 kl. 9:02 e m

    Jeg viste ikke at det har vært måneformørkelese. Leste det på noen blogger idag : )

  2. 2 plingelinn mars 5, 2007 kl. 8:00 e m

    jeg visste det ikke selv før jeg så det på internet heller… var ganske så koselig å se da 🙂


Kommentera

