Den andra katten

IMG_2272

Massa tjat om den andra (mafia) katten nu, men idag klarade vi att se den i dagsljus, (annars ser vi den bara på natten), och egentligen är den ju hur söt som helst! Just nu sitter dom två där ute och bara sitter – Jimmy bråkar inte alls, men håller en viss avstånd, och fräste bara lite när katten försökte gå inn gjenom kattluckan. Så dom blir kanske kompisar efter ett tag?
IMG_2270 Dessutom är dom ju faktiskt ganska lika varandra…
Annars är det kanonväder här idag – fastän dom sa på nyheterna att det bara skulle regna en massa! Jimmy ligger mest och softar i fönsterkarmen, och jag och Pete har gått en runda och smaskat smoothies. Fast jag har himmla ont i huvudet idag, vilket är tråkigt. Senare skall jag ner och träffa Sarah I och kolla på hennes nya lägenhet, och sedan gå på bio – ingen aning om vad vi kommer att se , antagligen the illusionist. För övrigt såg jag Marie Antoinette på DVD igår och jag gillade den egentligen! Fast jag hadde för mig att Marie blev halshuggen i verkligheten? Jaja, det blev hon kanske efter att filmen slutade – det är ju inte så att jag måste se halshuggande på film heller, så jag klagar inte!

Nu börjar jag längta efter att påskpynta – det finns massa fint pynt i affärerna, men jag tyckte det var liiiite tidigt att börja redan nu! Pete pekade redan ut vilka choklad ägg som var hans favoriter ‘ifall jag skulle komma på att ordna en påskäggsjakt åt honom i år’ det var ju väldigt klara hint det där skulle man kunna tycka! Men det skall väl kunna ordnas, och denna påsken har vi ingen vännina på besök som sitter och pratar om hur mycket kalorier det är i det här och det här när man sitter och äter chokladägg! Det var nämligen förra årets största irritationsmoment!

6 Responses to “Den andra katten”


  1. 1 Heidi mars 3, 2007 kl. 3:05 e m

    …men så lika dom var. Ja dom måste ju bli kompisar. Skal se Marie Antoinette filmen jag også og javist ble hon vel halshugget, ble hon inte det i filmen ?

  2. 2 plingelinn mars 3, 2007 kl. 3:08 e m

    ja ikke sant? den andre katten er litt lysere bare, men de er kjempesøte begge to da 🙂
    Marie Antoinette var veldig bra – nydelige kostymer og slik, men nei ho ble ikke halshugget i filmen, men som sagt det var jo ikke noe som sa at hun ikke ble det i filmen heller 😉

  3. 3 Malou mars 4, 2007 kl. 9:42 f m

    Åhh – så söt katt! Och du, ni har ju ingen väninna som tjatar om kalorier, som sagt, men du har två gäster som gillar kalorier – får vi också gå på påskäggsjakt? Och skall jag köpa med mig kolibriägg om jag får tag på dom?

  4. 4 plingelinn mars 4, 2007 kl. 1:54 e m

    jaaa… ta med kollibri ägg, och så sådana goda skummägg – och kanske pralinfyllda åagg, så som vi brukade få i påskäggen? här har dom bara äckliga ägg (nästan)

    det är en jättesöt katt, och Jimmy ser ut att tolerera den nu, måttligt… fast den springer så fort jag kommer ut…

  5. 5 Hannele mars 4, 2007 kl. 10:15 e m

    Vi hade det för molningt, men jag har sett det en gång tidigare.

  6. 6 plingelinn mars 5, 2007 kl. 8:23 f m

    Hannele: ja vi hadde valdigt tur med vadret – alla andra dagar denna veckan har varit alldeles for molniga. men fint var det! 🙂


Kommentera

