Det var ju omtänksamt

Där gick jag och var nästan hemma vid inngångsdörren då jag såg något som liknade en hög gråa sockar (på långt håll) utanför inngångsdörren. Det visade sig ju vid närmare vara en död duva… VEM KAN HA GJORT DET??? Pete hadde varit hemma i en och en halv timme, och då hadde Jimmy varit inne, men sedan smitit ut ett tag och så kommit inn igen. Alltså måste han ha fångat duvan då, och lagt ifrån sig den innan han kom inn… hmmm… om man skulle försöka lära honom torka av smutsiga tassar innan han går inn nu också?

Ikväll skall jag inte göra mycket. Dricka te och sedan duscha och så ligga i sängen eller på soffan med en kudde och läsa Sense and Sensibility tror jag. Pete är och har träning på jobbet som vanligt, och jag vill försöka bli frisk tills sista Pilates klassen imorgon.

Fast egentligen skulle jag vilja baka kanelbullar eller något annat typisk ‘skandinaviskt’ också, men då måste jag ju diska och hålla på….

Vi får väl se hur det blir.

5 Responses to “Det var ju omtänksamt”


  1. 1 malou1950 februari 28, 2007 kl. 6:22 e m

    Tycker att du skall ta det alldeles lugnt! Det skall jag göra.

  2. 2 plingelinn februari 28, 2007 kl. 6:36 e m

    mmm… läsa. Sense and sensibility är ju lika trevlig som filmen… ‘hejar på Colonel Brandon’

  3. 3 Heidi februari 28, 2007 kl. 7:13 e m

    he he han er ju helt vill på at fånga fåglar he he. Han er nog veldig stolt og vill vel ha skryt : )

  4. 4 plingelinn februari 28, 2007 kl. 7:43 e m

    Heidi: Ja guri, det har vært en del i det siste ja – han kanske ikke liker maten han får her og vill demonstrere?

  5. 5 Annika februari 28, 2007 kl. 8:08 e m

    Absolut…Håller ju med Malou!!!
    Du ska BARA ta det lugnt (jobbigt med morsor va???) Ha, ha…


Kommentera

