Tjolahopp

Jag lever fortfarande. Det blir bara lite långa dagar nuförtiden, och när jag kommer hem gör jag ofta annat än att trycka framför datorn resten av kvällen.

Så… vad har hänst sedan Tisdag? Jo, jag dog inte av att träffa en okänd person, hon var hur trevlig som helst och berättade massa om Norwegian Club (som också har svenska med, det blir mer av en skandinavisk klubb egentligen, fast det är ju såklart mest Norska) Och alla tilställningar dom har och att det var som en enda stor familj och att jag skulle bli ‘godt tatt vare på’ hädanefter. Det låter ju trevligt! Kan vara bra ibland att ha lite kontakter och folk man umgås med på helger och dagar annat än bara mig och Pete och ibland andra kompisar hela tiden!

Onsdag var det Valentines day, vi skulle egentligen inte göra nåt, men efter jobbet var jag så sur att jag bad Pete följa med på bio. Så vi gick och såg på Hot Fuzz, som nog är den roligaste filmen jag sett hittills i år! Om den kommer till Norge/Sverige/USA så kan jag bara rekommndera den!

På Torsdag var jag lika sur på jobbet, och lite lessen också, men jag pratade med chefen om det. Situationen (utan att gå inn i för mycket detaljer) är att det verkar bara massa förrvirrande och kommunikasjons svikter på jobbet. En säger en sak till mig om mitt jobb, en annan säger en lite annan sak, sedan gör första personen nåt som går emot vad andra personen sa och jag sitter där och fattar ingenting – skulle det här hända eller gör vi inte så nu? isåfall varför inte och jag vill ha det så men det kan inte bli så och bara blä! men jag pratade med chefen som sa att det var nog lite förrvirrigheter ute och gick och hon skulkle prata med dom andra cheferna angående det jag sa på Tisdag. Så det kan ju ordna sig. Då blev jag lite gladare iallafall, specielt eftersom jag tyckte jag var modig och sa vad jag tyckte och varför jag var sur/lessen. Och det är bra för att vara mig! sedan var det Pilates på kvällen och det är skönt att träna pilates – man märker att det tränar musklerna, men man varken svettas eller får hjärtklapp – bra för mig! Bortsett från en övning som jag fick jätteont i knäet av, lårmuskeln är nog inte riktig mycket upptränad för att klara av den just än.

Fredag gjorde jag ingenting. Såg på tv. Det var väl det roligaste.

Igår var vi på bio igjen (biokortet har varit jättebra – ihnte bara går jag gratis på bio, men vi rör ju på oss eftersom vi måste gå ner på stranden för att komma till bion!) Det var kanonväder och vi promenerade på strandpromenaden och såg på vågorna också. Filmen därimot är nog den värsta jag kommer ihåg att ha sett på ett par år! Så Epic Movie är en film jag inte rekommenderar! Bara slöseri med pengar (om jag nu hade betalat för biljetten)

Idag har återvunnit massa glas/flaskor och papper. Vi sorterade ut allt vi kunde slänga från dom stora högarna med post och papper i hallen – sorterade ut alt viktigt och gjorde oss av med resten. Nu är det mindre daunting att börja städa i hallen också! Sedan handlade jag några toppar till jobbet från Primark, och vi har gjort undan massa tvätt. Skall sedan städa lite. Jag tar badrummet och Pete köket och så tar vi hall och vardagsrum tillsammans. Då är det bara sovrum och datarum kvar tills James kommer upp och hälsar på nästa helg!

Japp det var väl det som ha hänt sedan sist. Så värst spännande har det ju inte varit precis 😉

0 Svar to “Tjolahopp”



  1. Kommentera

Lämna en kommentar




Just nu:

Just nu lyssnar jag pa: Idas Sommarvisa pa Ipoden
februari 2007
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728