Sicket Väder

bara massa regn och blåst hela tiden! Nu demonstrerar jag snart för sol – eller möjligens snö…
Och Jimmy har blitt värdens gosigaste på natten och vill gärna sova under täcket med en, eller uppe på ens mage efter att han har varit ute. Jag misstänker att det har mer med att det är mycket varmare under vårat täcke än någon annanstans. Han gilar nämligen att ligga tätt intill, med dyblöt päls och värma sina blöta, kalla tassar mot min mage! kulihgt kuligt… Och så tar det ju en stund innan man hittar bästa och skönaste ställningen också, så man måste ju trampa runt mest möjligt uppe på denna varma kroppen man hittat, gärna i halsgropen klockan två om morgonen och sedan klockan fem igen… *grrr* men sedan när han ligger och sover och buffar inn huvudet under armen på en, då är det lite sött!

Ja ni kan ju tänka er hur kul det var att gå ner till bion i Lördags! Det är blåsigt nog i stan, men kommer man när till stranden, rätt ut mot öppna Nordsjön så blir det ju direkt värre… Sedan skulle dom ju ta bild till mitt biokort också – mig med dyblöt jacka, rufsig uppblåst frisyr, röda ögon och kinder efter all vind och lysande näsa efter att ha snutit mig konstant i två veckor (huden har börjat flaga under näsan nu) Jorå, det blev en så ba bild så – som jag nu måste visa upp varje gång jag går på bio! 😉

Men filmen var okej – Music and Lyrics… typisk Hugh Grant är lite klämkäck film. Ganska söt sådär!

I går tog jag med mig Pete ner på stranden igen. Det var inte lika illa väder när vi gick dit, därimot när vi gick hem, men då var vi ju ändå hemma sedan. Vi åt mexicansk middag på Chiquitos, och sedan såg vi på Hannibal Rising. Bra men ganska äcklig film, Och egentligen var Hannibal ganska stilig, men kanske inte precis svärmorsdrömmen då då, så som han går rundt och mördar och äter upp folk

 Hannibalfast filmen var bra, fast man borde inte ha ätit så mycket innan man ser den. Och så är den ganska psykologiskt äcklig…

Undrar vilken film jag skall se nästa gång? Nu har jag ju redan sparat inn priset jag betalat för denna månaden (kortet kostar £10,99 i månaden, och en vuxenbiljett kostar £5,90 per besök) Hot Fuzz ser ut att vara ganska så kul, och sedan kommer snart Becoming Jane (fast den vill nog inte Pete vara med mig och se gissar jag)

Pete har pratat med en förälder på skolan som är Norsk och studerade i Halden. Han berättade att jag varit interesserad att gå med i den Norska klubben här i Aberdeen och att jag inte fått tag i dom på deras mailadress. Hon sa att hon var med där, gav honom sitt mobilnummer och sa att jag fick gärna ringa, hon ville gärna prata med mig. Fast jag vet inte om jag törs.. Det skulle vara jättekul att träffa andra Norska (finns säkert några svenska också) som bor här regelbundet och ha norska kvällar med mat, 17 maj firande och så, men jag vet inte om jag törs ringa och prata med henne bara sådär… hmm.. vad skall ag göra? Skall jag skicka sms eller?

Nu har Pete gjort klart middagen. Kyckling!

3 Responses to “Sicket Väder”


  1. 1 Heidi februari 12, 2007 kl. 7:36 e m

    Ja regn och vind er ikke noe særlig. Vi har jættevackert vær for tiden, minus 10 og knallsol, men hva hjelper det når jeg ikke kan være ute, sukk. Så artig med han som skal ligge under dynen da, med sine kalde føtter hi hi : )

  2. 2 Malou februari 12, 2007 kl. 8:53 e m

    Det är klart att du skall skicka sms, om inte annat för att jag är nyfiken på vem det är! Och så skall du berätta det för mig sen! Kassandra vill ligga mellan mig och pappa med huvet på min arm och bli klappad och spinna innan vi somnar. Jenni blir lite avundsjuk, men lägger sig vid minja fötter istället. Hon har mördat delar av ”kattfilten” som ligger på vår säng…

  3. 3 plingelinn februari 13, 2007 kl. 2:07 e m

    Julie: ja han er sa soet sa. Her regner det ikke idag, takk og pris, men det starter nok snart igjen…

    Malou: jag gjorde det, hon var larastudent i Halden.
    Jimmy vill nu definitivt helst ligga pa min mage/skulder/arm I morse vaknade jag och trodde att jag hadde b]orjan pa hjartattack eftersom min vanstra arm var alldeles bortdomnad och kittlig som den blir nar den somnar. Eftersom jag var sa yrvaken tog det ett tag innan jag fattade att det var Jimmy som lagt sig uppe pa den…


Kommentera

