Hungover

ojj.. vilken slitsam vecka det har varit! Jag tycker det går så snabbt, men ändå blir man så trött! Det har antagligen med årstiden att göra.. på morgonen brukar jag vanligtvis ligga och dra mig i en halvtimme efter att vi skall gå upp (så jag har justerat väckarklockan efter det) men Pete är uppe när klockan ringer. Men nu orkar till och med inte Pete gå upp så det blir till att vi stiger upp en kvart innan vi måste gå och hinner knappt med nåt alls. så sitter man på jobbet i nio timmar, går hem, äter middag, duschar och lägger sig klockan halv tio i hopp om att det skall kännas som man fått mera sömn, men det hjälper inte…. hmmm..

så det är det jag gjort denna veckan. Gått rundt som en zombie typ.

Fast igår träffade jag Sarah på puben och vi stannade ute ett bra tag… ganska kostigt att jag inte är bakfull idag, eftersom det blev en ganska fuktig kväll, men det var ju bara en positiv överraskning. Vi hade kul iallfall – var lite busiga, gömde en tråkig gubbes öl under vårat bord bland annat. Ja jag blev lite provocerad när han bara satte ner sin öl på vårat bordutan att fråga, och vände sig tillsitt gäng och pratade. så sarah tog hans öl och ställde den på golvet och där fick den stå sen – han märkte det inte ens. Till slut kom Pete och hälsade på, och medans Pete gick på toaletten kom snubben och frågade om pete hade stulit hans öl. ‘nej’ sa vi för det var ju sant. Sen gick snubben innan vi hann ge honom hans öl, men han verkade inte så väldigt bekymradså…

Ikväll kanske vi går på bio för att se Music and Lyrics. Jag har tänkt skaffa biokort nämligen £11.99 i månaden kostar det, men då kan man gå hur mycket som helst när man vill. Så så länge jag går på bio mer än två gånger i månaden så lönar det sig, och det skall man väl klara?

Annar är visst temat denna veckan frost och kulde…. ja kallt kan man ju säga att det är här, men annars är snö ett ganska sorgligt kapittel här uppe i Norra Skottland… Antagligen kommer allt i April som förra året, och då vill man ju ha vår! Fast annars tog jag en bild som visar ganska bra hur det är här nu. Precis efter att ha kommit hem och medans jag stod och plockade fram nycklarna framför dörren började värsta hagelstormen, bara sådär rätt ut från ingenstans, och i löpet av en och en halv minut såg marken ut som här nedan
100207.gif
Dät är tur iallafall att våran dörr är under trappan, så slapp jag stå mitt i hagelstormen iallafall!

5 Responses to “Hungover”


  1. 1 Malou februari 10, 2007 kl. 1:43 e m

    Du skall köpa Gerimax eller Gericomplex eller nåt annat kosttillskott med ginseng – jag lovar att man känner sig piggare! Det har jag förresten sagt förut – *tjatatjatatjata*

  2. 2 Ingeborg februari 11, 2007 kl. 5:49 e m

    Hva slags kino er det du har kjøpt kort til? Jeg er syk og hører noen som spiller piano utenfor døren.

  3. 3 plingelinn februari 12, 2007 kl. 8:29 f m

    Ingeborg: det er til cineworld kinoene, eller det som var UGC da. Tror den finnes i Dublin og?

    Mamma: mmmm.. jag skall kanske det…

  4. 5 plingelinn februari 13, 2007 kl. 2:04 e m

    Hannele: ja fint var det, fast jag blev ganska kall…


Kommentera

