Andra saker min lägenhet kan användas till: #4

… Man kan tydligen leka fågel-cluedo! *i vilket rum hittar man liket idag?*
Igår var det som sagt en halväten duva i vardagsrummet, för ett par dagar sedan utanför inngångs dörren, och i går kväll blev vi väkta av fågelflaks og dödsskrik ifrån hallen. pete tog hand om fågeln, men klarade heller inte av att döda den, så eftersom den såg lite piggare ut än andra fåglar satte han ut den, och stängde kattluckan så Jimmy inte kom åt den, och imorse var den inte.
Så när jag kom hem idag letade jag efter fågelfjädrar och annat bevis på mord när jag kom inn, men hittade inget – så hadde glatt gett upp tanken när jag tände ljuset i köket – och fick ett litet stick – där låg det en Koltrast till ja! Funderar på om det inte är samma från igårnatt… Men Pete får ta hand om det.. Jimmy är stolt som få!

Idag har det snöat! Fast ingen snö som lägger sig eller nåt – bara tråkig snö som smälter undan med en gång som man sedan blir blöt av! Jag har handlat födelsedagspresent till Emma – och imorgon, på hennes födelsedag skall jag gå och handla lite mera saker. Självklart går jag då under morgonen, så jag slipper använda lunchpausen på detta!

0 Responses to “Andra saker min lägenhet kan användas till: #4”



  1. Kommentera

Kommentera

