Present till mig eller?

Jimmy kanske tycker synd om mig som är ensam hemma, och sjuk samtidigt hela helgen, för imorse hade han lagt igen en fin (äcklig) present till mig mitt i köksdörren. Fast denna gången måste han ha dödat den innan han tog inn den, samtidigt har han ätit upp halva så det syntes verkligen att den var död! *yuck* Det är ju inga små fåglar han lyckas fånga heller… inga sparvar eller bokfinkar eller så, nähäpp, Jimmy kör på Koltrastar eller stadsduvor! Det är ju klart att han är stolt då altså, men….
Jag lät fågeln ligga där den låg, stängde dörren så Jimmy inte skulle gå inn och äta mer/smeta ner mera av golvet med fågelblod och gick inn till stan för att hämta Pete på stationen. När vi kom hem sedan fick Pete ta hand om den halva duvan som låg i vårat vardagsrum…

Annars har det varit en slö helg.. Det är faktiskt inte så kul att vara ensam hemma… Men jag har sett på dvd, tv och suttit på datan, varit i stan och druckit färskpressad äpple och jordgubbsjuice. Mera än så har det inte varit.
Det känns nästan lite vårigt ute just nu, vi hittade till och med snödroppar i stan:
040207.gif

Fast om det är något liknande 2006 kommer vi att få massor av snö i mars/april så att vårblommorna bara hinner titta fram lite innan dom begravs av snön igen… :/

4 Responses to “Present till mig eller?”


  1. 1 Annika februari 4, 2007 kl. 7:12 e m

    Underligt! Förökte just publicera en kommentar och den bara försvann….Alltid är det ngt.
    Döda duvor skulle inte jag vilja ha i v-rummet heller. Nej tack. Bra att Pete kan ta hand om liket 🙂
    Blev full i skratt när jag läste att du och jag är lika tröga vad gäller reglerna i am.fotboll/cricket. Hi, hi

  2. 2 Malou februari 4, 2007 kl. 9:30 e m

    Jag har en stycken snödroppe i trädgården:-). Och julrosen i sydöstra hörnet (vid stuprännan) blommar!

  3. 3 Heidi februari 5, 2007 kl. 4:13 e m

    Tråkigt å være sjuk ja. Har selv legat sjuk på sofan hele helgen, tycker litt synd om meg selv ja.

  4. 4 plingelinn februari 5, 2007 kl. 6:26 e m

    Annika: ja det är ju så trååååkigt! 😉

    Mamma: Men vi har massa snödroppar! Fast dom försvinner nog snart

    Heidi: Ja nå begynner det å bli litt kjedelig å sitte og snufse. Håper du blir bedre snart også!


Kommentera

