jaa. när skall det bli?

Käre blogg – när kommer jag att bli organiserad?
Jag har just använt ungefär två timmar av min sjukdomsdag på att städa vardagsrummet (sorterat hela bokhyllan, slängt massa papper som bara låg och tog plats, sorterat in alla böcker (meg cabot tar nästan en hel ruta nu) hängt upp tavlor, dammsugit, dammtorkat lite, slängt mera paper osv osv) kört en tvättmaskin och diskat (och spräck ett glas i processen) Och så har jag sorterat lite i lådskåpet också, som såg väldigt dåligt ut. det ser inte så mycket bättre ut nu…
bokhyllan
tavlor

Och jaa, det blev så fint så, och jag har varit duktig och allt det där – det är bara det att det tog två timmar! Och jag har hall, kök, sovrum, datarum och badrum kvar att städa, och jag kan ju inte ta ledigt varenda dag en vecka för att städa heller! Dessutom när vi är klara med alla dom rummen är det nog dags att städa vardagsrummet igen, för vi är ju så stökiga! Jaa jag vill verkligen vara duktig och organiserad och alltid ha trevligt och fint hemma, det har jag velat en del år nu, jag trivs bäst så, men det verkar inte hjälpa – jag sparar på mig så mycket papperskit och allt möjligt bara ligger och dräller ändå! När blir man ostökig? Kommer det med ålder eller? Det verkar inte funka på mig 😦

Men jag börjar nog bli friskare nu ialfall, även om jag var vaken halva natten och bara hostade. Så jag ringde och sjukanmälde mig idag igen – även om det känns luset att vara sjuk på en fredag och en måndag – dom kanske inte tror på att jag varit sjuk i fyra dagar? Dom kanske tror jag varit på weekend spa eller nåt…;) (nej dom tror nog inte det.)

På Onsdag kommer Pete’s mamma upp, så vi måste städa mera tills dess. Sovrummet blir därför nerprioriterat ett tag. Jag städade ju halva badrummet och gäst/datarummet på Fredag, så det tar nog inte lika lång tid som vardagsrummet (ligger nog inte massa olika papper innsamlade sedan två år tillbaka hopknölade i nån bokhylla där heller.. eller jo.. i gästrummet så, men där är dom iallfall gömda i skåp och hyllor) Och så är det bara hallen, och det tar nog inte lika lång tid det heller (fast där ligger det en del papper/post – det mesta kan nog slängas)
Vi skall gå och se på Cats. Det blir kul tror jag, fast jag måste nog käka lite noskapin innan.

På torsdag skall jag vara modig och göra nåt helt nytt alldeles för mig själv bland folk jag inte känner – skall börja nybörjar pilates kurs! … Om jag törs…

Och på Fredag åker Pete till tandläkarn i St.Andrews och stannar kvar till Söndag, så jag blir ensam hemma. Det blir väl mera städande då.

Om man är en stökig person, kommer man att vara det resten av livet då? jag vill inte det! jag vill vara duktig och städsam som mamma 😦

2 Responses to “jaa. när skall det bli?”


  1. 1 Malou januari 29, 2007 kl. 6:18 e m

    Tja. Jag vet inte. Nån gång, kanske?? Men ni har ju så dåligt med vettigt förvaringsutrymme, så det är ju inte så lätt heller. Dessutom så är ni ju två som stökar – är ni inte två som städar/sorterar också? Dessutom skall man använda sina sjukdagar på att ta det lugnt och bli frisk. Har du fått paket, annars behöver du ännu mera plats till Meg Cabot;-p
    Jag är sjukskriven denna veckan.

  2. 2 Malou januari 29, 2007 kl. 6:19 e m

    Jenni ligger och sover – i bokhyllan, i den gröna korgen där alla mina origamifigurer ligger. Dom är ganska platta nu!


Kommentera

