To dream that you are climbing up something (ladder, rope, etc.), signifies that you are trying to or you have overcome a great struggle. It also suggests that your goals are finally within reach. Climbing also means that you have risen to a level of prominence within the social or economic sphere. To dream that someone else is driving you, denotes fortune and that you will profit from your superior knowledge and ingenuity.? If you are driving from the passenger side of a car, then it suggests that you are trying to gain control of the path that your life is taking. You are beginning to make your own decisions.?

Jag hade konstiga deömmar inatt – en av dom var att jag och Pete sprang rundt på British Museum och klättrade i jätteäckliga trappor – speciellt den upp till Egyptiska samlingarna; den gick helt rakt upp, och var typ som en pyramid i marmor, och från toppen fick man skutta över til en liten plattform där trappan fortsatte.. Och varenda gång jag var nästan på toppen av trappan blev jag jättehöjdrädd, och livrädd för att halka nerför hela trappan igen. Vi handlade julpynt på British museum också… Fåglar flätade i halm. Dom var dyra.
Sedan drömde jag att pappa körde oss i bil upp till småland (eller kanske dalarna) Och Miranda var med och satt i mitt knä hela tiden.

Igår var jag alltså hemma från jobbet, eftersom jag hadde ont i halsen och kände mig generellt hängig. Bortsett från att Jimmy dödade en koltrast som jag gjorde oss av med, körde jag en tvättmaskin, diskade, städade halva badrummet och städade i datarummet. Så då belönade jag mig själv med ett bad, och följde såklart temat denna veckan, och plockade fram min ‘think pink’ badbomb med hjärt konfetti i:

bada.gif

Fast ja… det syns ju inte så värst att det var massa hjärtan i, men det märktes! Spesiellt när man låtit allt vatten rinna ut och det bara var pappershjärtan kvar 😉

Annars har vi varit lite i stan idag, så jag kunde köpa pappersnäsdukar – annars blir min näsa alldeles röd och svidig. Så det blev näsdukar med miffy på! Lite sött får det vara när man är förkyld tycker jag!

2 Responses to “”


  1. 1 Heidi januari 28, 2007 kl. 2:36 e m

    Ja det var ju ett deilig temamotiv : )

  2. 2 plingelinn januari 28, 2007 kl. 7:28 e m

    det var ganske så deilig ja – men hjertene syns jo nesten ikke på bildet da 😦 Det var der iallefall! Rosa og fine 🙂


Kommentera

