Veckans tema – hjärtan

Veckans tema är hjärtan, och jag tänkte prata om doodlande…

…Mest för att jag fått för mig att jag brukade mest doodla hjärtan när jag hadde tråkigt under föreläsningar och så. Men där mindes jag fel! Efter att ha gått igenom massa anteckningar ser jag att jag inte alls doodlade massa hjärtan – jag hittade bara två! Så det måste ha varit längre sedan jag doodlade hjärtan, typ ungdomsskolan eller så.. massa ‘Brian’ eller I love BSB osv… så eftersom jag inte har några anteckningar här från den tiden, så snabbgjorde jag en ny, bara för att illustrera.. (det blev en väldigt dålig bild, men det får inte hjälpas, eftersom jag skulle skriva om doodlingar,inte illustrera dom.. typ)

hjarta.gif

Så, vad säger det om dig ifall det är hjärtan du oftast ritar på?
Enligt Drawsketch ”att man är kär eller har en romantisk disposition generellt.”
Sååå… hmm.. jag har väl blitt mindre kär och romantisk sedan högstadiet då eller? Iallfall så verkar det som jag utvecklats från att bara vara kär till att bli en ambitiös, energisk, optimistisk (stjärnor) behaglig, naturälskande (blommor) frustrerad konstnär (ögon) med en artistisk förmåga som blivit avslutad alldeles för tidigt (streckgubbar).

Det visste ni inte kan jag tro!
Men ja… hjärtan ritar jag alltså inte så mycket längre…

2 Responses to “Veckans tema – hjärtan”


  1. 1 Sylvia januari 25, 2007 kl. 11:45 e m

    Jeg drodler alltid i telefon, men det er sant, det går skjeldent i hjerter. Hos meg er det blomster, spiraler, ansikter eller mønster.
    Kansje vi skulle hatt et tema som hette: vid dine drodlerier, så skal jeg si deg hvem du er!!!?

  2. 2 plingelinn januari 26, 2007 kl. 12:48 e m

    nei hjerter er kanskje mere en ungdomsting? Hadde jeg hatt kladdebøker fra barne og ungdomsskolen her så hadde jeg funnet masse hjerter (med flere forksjellige navn inni)

    ikke dårlig ide på tema det nei 😉 Var ganske så interessant å lese opp om 🙂


Kommentera

