Snön som föll

Jaa, det var väl ganska så döfödt att ens knysta om den snön som föll imorse, eftersom den hann smälta innan den ens nådde backen… bara en massa regn blev det 😦 Man skall visst inte prata om saker som snö, då försvinner ju det lilla man har med en gång! *Är påfallande tyst om den saken*

Jag har haft ont i huvet i hela dagen, samtidigt som jag har haft irriterande näsa i ett par dagar.. lite rinnig, men inte alltför rinning, om ni fattar? Verkar som jag varit på nippen till att bli förkyld i flera veckor nu – och det börjar bli lite jobbigt… hellre skulle jag vilja bli förkyld och få det överstått genom att stanna hemma i sängen ett par dagar, istället för att sitta på jobbet och känna sig halvdaffig hela tiden! Fast imorgon måste jag inn på jobbet – måste beställa kontorssaker.. Vi har hundratals lådor med olika kuvert nere i källaren, men precis dom kuverten vi använder – dom har vi bara 9 styck kvar av upptäckte jag idag! Så då blir det till att beställa det, och lite annat smått och gott – postits till exempel. I princip kan jag få välja hurdana färger man skall ha, fast det måste också vara dom billiga, och då blir det ju bara tråkiga gula! Jag som vill ha ‘cool blue’ nyanser eller ‘frosty pink’ postits! Men nu bestämde jag mig iallfall för att istället för att beställa 4pack med färgade highlighttuschar varje gång, så beställer jag dubbetl så många denna gången – 8-pack! Och får jag med färger som ‘lavender’ eller turqouise isstället för samma gamla tråkiga oranga och gröna! Och eftersom det är jag som tar imot alltsammans, får jag välja överstrykningspenna först! hihihi! Vardagsglädjer!

2 Responses to “Snön som föll”


  1. 1 Heidi januari 23, 2007 kl. 5:18 e m

    Uff tråkigt når snø går over til regn. Her snøar det som bare det, måste ut å måkke flere ganger om dagen. Får legge inn noen bilder etterhvert. Det er så roligt når jag skriver til deg. Jag startar alltid med å skrive svensk, men kommer så på at jeg jo kan skrive norsk, derfor denne blandingen. Ikke like lett å skrive rent når man har två språk inne. Du er jo veldig flink til det, å skrive rent svensk eller norsk : )

  2. 2 plingelinn januari 23, 2007 kl. 6:08 e m

    hehe… jeg har gjort det hele livet da, snakket og skrevet to språk på samme gang, så jeg har det nok litt mer ‘innarbeidet’ 🙂 Men blandingsspråk funker jo det og, så lenge man skjønner hva som menes 😉

    Ja det var litt snø her imorges, og koselig knakete under føttene når jeg gikk til jobben, men nå er den borte også gitt – bare regn igjen 😦


Kommentera

