woohoo.. och *suck*

Äntligen har dom på jobbet fattat att det är alldeles för mycket admin jobb, och alldeles för lite personer att göra det på jobbet! Igår fick vi veta att dom skall börja leta efter en ny office junior, och dom har annställt en temp som är inne och bara arkiverar det stora berget med CV’ar som hopat upp sig sedan November! Mycket skönt! Annars hade jag mitt allra första appraisals möte någonsin med chefen idag något som funkade bra, det jag hadde skrivit i och för sig var ju bara negativt, men det var ju innan det blev bestämt att det kommer en ny person. Marion sa att jag har nu rollen som Senior Admin, och att jag egentligen har varit det sedan November. När vi anställer en ny person skall dom sätta mig (och Hayley) ner och gå igjenom våra arbetsuppgifter, nytt kontrakt osv osv.. Marion nämnde lite i förbifarten om nån slags belöning för mitt hårda arbete, men det var inget hon kunde bestämma själv, utan hon som äger måste det… men dom har pratat om att dom vill det iallafall…. låter… spännande? Annars så hadde inte jag skrivit ner någonting om på vad jag var bra på (hade en dålig dag när jag fyllde i formuläret och kom inte ihåg någonting bra) och Marion bara ‘kom igen Linn, du VET att du är bra!’ och ramsade upp en massa ord som välorganicerad, effektiv blablabla… Men vi har kommit överrens om att jag måste träna på att vara bra på att prioritera, och delegera admin teamet effektivt, något hon sa att man lärde sig med tid, och dom hade inte förväntat sig att jag skulle vara superduperbra på det efter att bli promoterad til Senior två månader efter jag började mitt allra första jobb. Så jag skall få se på en video om precis det! :p

Dessutom hittade jag en butik som säljer brunost idag! Värdens dyraste brunost, men ändå! ibland kan man unna sig litegrann!

Så det var det braiga… suckiga – lägenheten är urbombad – blir massa städandes i helgen, och när vi kom hem hadde Jimmy under dagen hämtat en toarulle på toaletten och dödat ut över resten av lägenheten….. kul… Han är förresten en väldigt bestämd katt, och det är svårt att hålla sig til att bara ge honom mat enligt anvisningarna på paketet. När han är hungrig igen (typ alltid!) har han börjat öppna dören til skåpet där hans mat står, sätta sig inuti och riva i påsarna, eventuellt sitta där tills nån kommer och ger honom lite mat…

5 Responses to “woohoo.. och *suck*”


  1. 1 Heidi januari 20, 2007 kl. 1:50 e m

    Så godt du fant brunost da (selv om den er veldig dyr). Brunost er vel så å si det eneste jeg savner når jeg er ute å reiser, selv om jeg ikke spiser så mye av det her hjemme. Håper du har en fin helg : )

  2. 2 juicing machines mars 22, 2013 kl. 7:06 e m

    you’re in point of fact a just right webmaster. The web site loading velocity is amazing. It sort of feels that you’re doing any distinctive trick.
    Furthermore, The contents are masterpiece. you have done a
    magnificent process on this topic!

  3. 3 Mexican Restaurants april 16, 2013 kl. 10:42 e m

    I was extremely pleased to discover this great site. I wanted to thank
    you for ones time for this fantastic read!! I definitely appreciated every part of
    it and I have you bookmarked to look at new information on your site.

  4. 4 Maurice maj 31, 2013 kl. 3:38 f m

    You are so awesome! I don’t think I have read through something like that before. So wonderful to discover another person with a few unique thoughts on this subject matter. Really.. many thanks for starting this up. This website is one thing that’s needed on the web, someone with some
    originality!

  5. 5 profiles juni 4, 2013 kl. 2:49 e m

    If you desire to improve your know-how only keep visiting this site and be updated with the newest news update posted here.


Kommentera

