Helg… snart slut..

Det var då väldigt vad helgerna skulle gå fort nu då.. Hoppas det inte fortsätter så resten av året, för då är jag inte med!
I fredags var både H och A tillbaka på jobbet, men det var fortfarande massa att hålla på med. Och efter jobbet var jag med litegrann innan några av dom gick ut på puben för att fira K och N’s födelsedag. Ingen höjdare direkt, hade varit bättre att stanna hemma.
Var hemma klockan halv nio, och hann få med mig första avsnitet av Ugly Betty – som ser ut att vara ganska kul! Får se om det fortsätter på det viset! Det var Emils födelsedag på Fredag också, men jag ringde inte.. borde kanske skicka ett kort?

Lördag tog jag ner alla julkort och julpynt – men jag har säkert glömt något någonstans,,, Hejdå till tomtarna för denna gången. På kvällen kom Gary och skulle ‘bara ta några öl’ och spela nintendo… jojo… jag gick och la mig klockan elva, och trodde Pete skulle lägga sig ungefär samtidigt, men klockan två vaknade jag och dom höll fortfarande på! Jag som blir ganska sur och arg när jag vaknar efter bara några timmars sömn, och sedan inte kan somna igen Sa ifrån ganska skarpt till Pete, som var väldigt slapp. Sedan mådde Pete väldigt illa… hmm… Imorse visade det sig att dom inte drukcit ‘bara några’ öl, utan 12 burkar öl och nästan en halvliter med vodka! Ja då får han skylla sig själv! HAr redan skällt på Pete, men skall nog skälla lite på Gary också!

Idag har vi varit i stan och kollat in olika reor, och Pete har handlat vita skjortor till sin nya jobbuniform. Så fick jag en födelsedagspresent av honom också, eftersom han inte hinner köpa någon innan min födelsedag denna veckan! Jag fick Party of Five säsong ett! 😀 som jag önskat mig länge! Men kan gitevis inte titta på den innan Fredag nu då…

14 Responses to “Helg… snart slut..”


  1. 1 Heidi januari 7, 2007 kl. 3:49 e m

    Åja bli med på tema ukene. Si fra til Sylvez så skriver hun deg opp på oversikten. Dette er jo artig. Hvor er din andre blogg?

  2. 2 plingelinn januari 7, 2007 kl. 3:58 e m

    Heidi: har gjort det nå, og link til den andre bloggen ligger på linkesiden her 🙂 (365)

  3. 3 Malou januari 7, 2007 kl. 5:04 e m

    Fastän gör det nåt om din tilläggsfödelsedagspresent kommer lite sent? Du har ju faktiskt fått den ”riktiga” presenten…

  4. 4 plingelinn januari 7, 2007 kl. 5:15 e m

    mamma: nej det tycker jag inte – hurså?

  5. 5 Annika januari 7, 2007 kl. 7:40 e m

    Det var ju bra att du skällde lite på Pete ;-). Jag hade också blivit putt, helt klart!
    Och ja, helgerna går ALLTFÖR fort…

  6. 6 plingelinn januari 7, 2007 kl. 9:14 e m

    Annika: jaa.. lite arg blev jag.. spesiellt eftersom det var MIN hallonvodka dom drack! Inte för att jag tänkt dricka upp en hel liter ensam, men jag har ju inte hunnit smaka ens!

  7. 7 Heidi januari 7, 2007 kl. 10:27 e m

    Ja nå ser jeg. Tittade dit før idag og såg nr, men fattade inte hva det var, ha ha, trodde det var en reknare : )

  8. 8 plingelinn januari 7, 2007 kl. 10:50 e m

    hehe.. neida.. men kan skjønne det også.. står jo ikke noe om hva det er enda 😉 Første dagen jeg har linken oppe idag, siden jeg ikke ville legge den opp med en gang, i tillfelle jeg ikke klarer å fortsette med å ta masse bilder!

  9. 9 Hannele januari 9, 2007 kl. 1:18 e m

    Jag tittade lite på kläder på rea, behövde inget, men köpte ändå.

  10. 10 plingelinn januari 9, 2007 kl. 1:51 e m

    Hannele: Saa gor jag ocksa valdigt ofta – om det ar rea kan jag kopa utan att jag behover det! 🙂

  11. 11 Malou januari 9, 2007 kl. 3:06 e m

    Du skall få paket på torsdag. Har det (dom?) inte kommit på fredag så måste jag få veta det. Grattis på födelsedagen!
    Kram!

  12. 12 plingelinn januari 9, 2007 kl. 3:28 e m

    tack tack – fast du kan ju inte saga grattis forrns pa Fredag 😉

  13. 13 Sylvia januari 10, 2007 kl. 9:56 e m

    Heisann, Sylvez her. Er bare innom for å se etter striper hos deg…..men du har jo halve uken til på deg.
    Og Grattis med dagen på fredag!!!

  14. 14 plingelinn januari 11, 2007 kl. 8:26 f m

    Sylvia – ja det kommer nok noen striper etterhvert, har vaert litt hektisk de siste tre dagene saa har ikke faatt til noe enda 🙂

    Takk for det!


Kommentera

