Fjärde Januari

Fortfarande bara jag på jobbet – och idag var det desto mer att göra! kontrakt, finishes från förra veckan, nya finishes, rate increases, allt receptionsarbete, förklara för folk varför dom måste ha giltigt visum +++ Pluss att det kommer fram lite saker som inte har blitt gjort helt rätt medans jag varit borta nu.. men det skall jag inte vara så sur för för hon som gjorde det är trots allt bara 16 år och fick inte nog upplärning eftersom det var så mycket att göra veckorna innan jag åkte. klagar dom på felen så säger jag väl som det är bara. Höll bara nästan på att koka över när chefen kom ut till mig, och inte kunde hitta en fil och ville att jag skulle gå och leta upp den åt henne… jaha? vanligtvis vårat jobb att hjälpa till, men nu var det inte jag som slarvat bort den, och när jag sa att jag kunde leta, men om jag inte hittade den där den borde vara, alltså där hon redan letat och inte hittat den, inte kunde gräva rundt hela kontoret eftersom jag hadde en reception och ganska mycket annat att hålla reda på så sa hon – ‘ja men du hör väl om det kommer in nån så får du springa ut då! !!!!!… då ringde telefonen, och jag tror hon fattade vinken av mitt ansiktsuttryck.. ¨Har ni lagt saker på nåt speciellt ställe medans jag var borta?’ frågade hon. Jag vet inte sa jag, för jag har varit borta precis lika länge som du, och när jag kom tillbaks var det ingen annan här så jag kan inte fråga någon som var här då… mmm… Hon hittade filen sen. På sitt skrivbord… Hon kan vara ganska velig och irriterande ibland chefen. Men för det mesta är hon så trevlig så!

Jo, och så kom accounts ner med alla lönebesked som skulle skickas ut – dryga 500 (eller 400 kanske) kuvert som skulle igenom frankeringsmaskinen (som stod på kontoret) samtidigt som jag skulle ha koll på receptionen. Massa spring fram och tillbaka. Sedan tog pengarna på frankeringsmaskinen slut,  så jag fick ringa och hålla på.. Sedan när chefen gick fick jag massa beröm för att jag varit så duktig dom två sista dagarna, och sträng besked att skälla på A och H för att dom går och blir sjuka samtidigt! Så tyckte hon det var min tur att vara sjuk och ledig.

 Det kan hända jag börjar på Pilates snart. har iallafall skickat mail till en pilateslärare och beskrev mitt knä och problemen med det och frågade om Pilates var bra för det. Jaa då, fick jag som svar, och eftersom det är bra träning annars också så har jag sagt att jag gärna vill vara med på ett nybörjarkurs som antagligen startar i slutet av Januari. Lite pengar koster det, men det gör väl det mesta!

Igår var det sesongspremiär på Desperate Housewifes, idag är det sesongspremiär på ER, och imorgon är det sesongspremiär på ugly betty. Jag tror jag måste välja bort nånting.. men svårt..

0 Responses to “Fjärde Januari”



  1. Kommentera

Kommentera

