Jobbjobbjobb.. och dammsugare!

Första dagen på jobbet i år, och både H och A var sjuka, och jag blev då alltså alldeles ensam med allt admin och receptionsjobb, och har ju ingen aning om vad som har hänt sedan den 19 December. Ungefär. Men det gick bra. Jag fick lov att slippa en massa kontrakter, och det blev mest receptionsjobb och lite försök på att få i ordning några finishes. K har födelsedag idag, så han fick presenter och tårta – en Take That bok bland annat – till en kille på 26 år! hihihi. Annars har jag bjudit lite folk till min födelsedagsmiddag, men vet inte helt om jag tänker bjuda ALLA på jobbet, bara för att jag bjuder några… För det första vill jag inte att alla på jobbet skall komma, för det andra, så skall det ju vara min födelsedagsfest med kompisar, inte en jobbfest med några kompisar som hänger sig på.. Så jag bjuder dom jag umgås mest med, det vill säga S, H, A, W, E och D. Sedan får dom andra bli sura om dom vill.. dom skall ändå ut och festa nu på Fredag.

dyson När jag kom hem hadde Pete hittat en sånn dammsugare som var utsåld hos John Lewis igår – Fast 20 pund billigare! 😀 En finfin Dyson.. och som ni ser på bilden funkar den finfint! Ganska äckligt egentligen, det som den har sugit upp där är bara halva av våran matta i vardagsrummet! Bläörk! Där ser man hur dålig våran förra dammsugare var! Och så när det var klart vara lyfte man upp den, stod över en papperskorg, eller soptunna, tryckte på en knapp och så försvann allt det äckliga från lilla Dysonen med en gång! Nu kommer vi nog att dammsuga oftare – nu hjälper det ju faktisk! 160 pund kostade denna, så mamma och pappa bidrog med två tredjedelar – en bra julklapp tycker vi!
Sedan passade vi på att ommöblera också – bara bytte plats på soffan, soffbordet och stolarna, så nu är det ott om plats framför tv’n, och Pete slipper flytta bordet varje gång han vill spela Nintendo. Lite ovan tycker jag, att ha soffan och soffbordet på fel sida, men på den andra sidan kommer vi nu att använda stolarna mycket mer, och dom är så behagliga att sitta i så!

Annars sitter jag just nu och knaprar i mig massa Lakrisal… det är ju så med Lakrisal att om man öppnar ett paket så kan man inte låta bli att äta upp hela på samma gång, även om man rätt efteråt ångrar sig och mår lite illa. Lakrits är godt! speciellt Salmiak – det är ingen jag har träffat i Storbrittanien som har tyck om det ännu! Konstigt…

7 Responses to “Jobbjobbjobb.. och dammsugare!”


  1. 1 Heidi januari 3, 2007 kl. 9:50 e m

    Jøss det var litt av en støvsuger. Er den ekstra sterk eller, har ikke sett slike her i landet.

  2. 2 plingelinn januari 4, 2007 kl. 8:16 f m

    hehe.. den er ganske saa sterk ja – men funker veldig bra – og saa kan man bruke den til veldig mye – ta av selve stoevsugerbiten og bare bruke slangen med andre munnstykker… hmm.. vanskelig aa forklare, men den funker finfint iallefall!

  3. 3 Malou januari 4, 2007 kl. 6:00 e m

    Det var en rysligt vacker färg också – jag gillar gult.Är Jimmy rädd för dammsugaren, precis som Miranda?

  4. 4 Annika januari 4, 2007 kl. 7:43 e m

    Trist med jobb igen, det kan jag förstå, men det brukar ju gå snabbt att vänja sig igen…

    HA! En sådan där Dyson har jag tittat på…Är den lika bra som reklamen säger???? Kul om dammsugningen kan göras lite roligare…

    GOTT med lakrisal! samma sak här, I US tror dem att saltlakrits är ett skämt…

  5. 5 plingelinn januari 4, 2007 kl. 7:50 e m

    Mamma: Ja de är så fin och gul så. Fast det var bara den färgen att välja på tror jag. Jimmy stannar kvar i rummet iallfall, men det är kanske för att han är paraøyserad av skräck? Han gick inte så väldigt närma den iallafall.

    Annika:än så länge är den väldigt kul iallfall – fast tung! nästan nio kilo!men då tränar man lite styrketräning samtidigt som man dammsuger, eller så får den starkaste personen i huset dammsuga – alltså inte jag 😉

  6. 6 Hannele januari 5, 2007 kl. 9:29 e m

    Kanske, om man dammsuger bilen 🙂

  7. 7 plingelinn januari 6, 2007 kl. 12:15 e m

    hehe.. ja men det slipper jag för vi har varken bil eller körkort 😉


Kommentera

