nytt år

Då var festligheterna klara för denna gången, kom hem från St.Andrews idag, och jobbet och vardagen börjar imorgon.
Nyårsafton var väl som vanligt. Middag og prat hemma hos Pete’s föräldrar med hans bror och familj på besök samtidigt. Och sedan ut på pubrunda… Massa regn och vind, och inga fyrverkerier alls. Nästa nyårsafton har vi beståamt oss redan nu att vi skall vara i Aberdeen och bjuda hem kompisar. Mindre resande och stress tror jag…

Fick massa fina juljklappar i St.Andrews. £50 att använda i Next av Pete’s bror m/familj, en kokbok, amarayllis att plantera, fin väska med mera. Pete fick fler pengar som vi skall lägga till dammsugarfonden. Vi hittade förresten en dammsugare på John Lewis idag som vi ville ha – £179 kostade den, men det visade sig att dom inte hade några flera kvar😦 Så pete skall ut och leta igen imorgon..

Annars kom vi sokm sagt hem idag. Jimmy mådde bra och har varit väldigt social idag – inte gått ut alls sedan vi kom hem, och verkar bara vilja vara där jag är (följer efter mig vart jag än går) En liten trevlig överraskning fick vi också – tror jag. Ligger små fågelfjädrar lite varstans i lägenheten som inte var där när vi åkte! Har tittat lite, men hittils har ingen fågel synts till – närmsta vi kom var en halvt uppäten vinge… Så kul! Pete tog hand om den! Därmed åker Jimmy tillbaks till katthemmet med en gång! (nejdå – vi är inte lika fåniga som dom som gav ifrån sig Simba (som han hette då) bara för att han jagar möss och fåglar!)

Nu skall jag låna bort datorn till pete, gå och duscha och se på en dvd och förbereda mig innför att gå upp tidigt imorgon… urk… Men jag tror iallafall att det blir tårta och presenter, eftersom någon har födelsedag på jobbet imorgon! Och sedan blir det min tur!😀

Gott nytt år på er!

4 Responses to “nytt år”


  1. 1 Malou januari 2, 2007 kl. 8:10 e m

    Försökte kolla din Amazonlista, men fick bara upp en för mig själv utan nåt på! Hjälp!

  2. 2 Malou januari 2, 2007 kl. 8:13 e m

    Försökte söka med din mailadress men får bara besked om att du inte finns. Det gör du väl?

  3. 3 plingelinn januari 2, 2007 kl. 8:14 e m

    hmm.. jaa.. jag tror du måste söka efter mig – det är visst bara jag som kan se ‘min..’ men om du söker efter min email (använd gmail adressen) så tror jag det kommer fram!

  4. 4 plingelinn januari 2, 2007 kl. 8:18 e m

    hmm.. vad konstigt.. det funkade när jag sökte på gmailadressen…


Kommentera

