Julen och så.

23december

Jaa. Nu är vi tillbaks i Skottland, efter en mysig jul hemma, som inte var så väldigt vit, men mera som på bilden över här. Var ju fint det med. Skrev ju inte så mycket här under julen, men är det semester så är det ju! Men mycket mat och kakor, tv tittande och sovmorgnar har det blivit!

Vi pyntade julgranen den 20 i år – och Pete var tvungen att hjälpa tilljulgran men han klagade inte så väldigt mycket heller, så det gick så bra så. Fast han höll sig undan allt glittret (inte för att vi har så himmla mycket glitter på våran gran precis men) Iallafall – resten av veckan slöades det en massa – fast jag bakade vaniljkrokar också, så det var inte BARA slöande! Och så var vi i Strömstad en dag och åt kebabpizza. Den 23 var Pete, Marit och jag te på stan, och det kunde väl ha slutat bättre. Jag kom hem och upptäckte att jag tappat min klocka som jag fick i julklapp av Pete för två år sedan 😦 Vi hittade den inte när vi var ute och letade efter den heller, så den är död nu – lessamt. Men jag har fått en ny jättefin klocka av Mamma och Pappa i födelsedagspresent, så det blev lite bättre ändå!
Resten av julafton förflöt sig som vanligt – Kalle anka klockan tre, julmat, senda julkalender, och så öppna julklappar – och jag fick Massa fina saker som jag blev jätteglad för! Lite för mycket för att ramsa upp här, men en hel del böcker och dvd’ar som jag ösnakt mig, fina dukar och tygservetter, och kakfat och asietter som mamma har målat och som var jättesöta! Och så fick jag tre smörknivar av pappa och mycket annat. Pete var jätteglad för sina presenter, och tydligen skall jag få en present till av honom som ligger i St.andrews. Får den imorgon 😀julgran2 Jag tror för övrigt folk blev glada för sina presenter dom fick av oss också. Sedan var det dags för gröten, och enligt Pete så ‘skulle vi vinna’ ‘Go Team Middleton!’ hmmm… det var alltså väldigt viktigt för honom att få mandeln i gröten, och han åt en massa gröt och så fick han den inte. Men det fick jag 😀 Och hur mycket jag förklarar för honom att det var JAG som vann grisen så var det inte det, utan det var VI – enligt honom… Men det hadde inte varit VI om det var HAN som vunnit, det kan jag slå vad om 😉 Resten av julen var lugn och trevlig, och med massa god mat – precis som det skall vara! Sen så var det ju detta med att få med sig alla presenter hem på flyget da – var lite orolig för det och lät den stora floran vara hemma för säkerhets skull, men det hadde nog gått bra. För min del, det var ju Pete som fick bära två 17 kilos väskor igår. Men hem kom vi iallafall – även om det var tråkigt att sitta i Stavanger i tre timmar och vänta. Men hellre det än att stressa som vi gjorde när vi flög till Norge!

årets utegran, som egentligen är en trollhassel

När vi kom hem stod Jimmy och väntade på oss, utan sitt halsband med kattluckelås, och med en stor flik i örat! Nån har varit i slagsmål tror jag! Så nu har han inte hela fina öron längre, men det var väl bara en fråga om tid innan det hände. Marion kom ner och sa att han har varit sååå populär hos hennes familj som har matat honom (och dom har nog matat honom betydligt mer än han borde ha fått – nu får han fasta efter jul) och varit och hälsat på honom en massa. Tydligen var det bra vi kom när vi gjorde, annars var hon rädd att Jimmy blivit nerpackad i en resväska av ‘misstag’ och medtagen till London där hennes äldste son bor, som har tänkt och skaffa katt (och nu inte vill ha någon annan katt än Jimmy helst). Så visst har han mått bra, om än lite isönderriven och välbefodrad. Men han verkade glad att se oss, och har sovit under täcket på min mage inatt. Känns lite elakt och sticka iväg igen nu, men det är ju trots allt bara i et par dagar till nu. Kattluckan har vi fixat iallafall, v handlade en ny magnet och ett nytt halsband idag, och det verkar funka bra hittils.

Var tvungen att gå inn på Lush idag också, eftersom jag fick handla nytt shampoo och balsam som fick ersätta det jag var ‘tvungen’ att glömma i Halden. Men det funkade bra mamma, för om man använde mer än £15 på LUSH idag (och det måste jag ju då 😉 ) så fick man en gratis julklapp på rean. min var värd £8 🙂 Och så fick jag en ‘sample’ badbomb också – det vill säga en hel badbomb som jag tänker spara tills vi får nyt badkar nån gång i Februari 🙂 Var tvungen att hälsa på på jobbet också, eftersom jag fick ett lönebesked jag tyckte verkade helt fel, och där hadde jag rätt! Dom hadde glömt att jag fått löneförhöjning, så jag fick alldeles för lite pengar i lön (fast jag fick en christmas bonus på £100 också) och kommer att få en advance på resten av det dom är skyldiga mig när jag börjar igen i Januari – det var inga problem!

Hmm.. jaa.. det var väl det. Finns ju massa mer att säga, men just nu kommer jag inte på nåt. Skall ner till St.andrews och fira nyår nu, och sedan börjar jobbet igen, och då är det inte länge till min födelsedag, som jag kan fira för första gången på 4 år utan att tänka på diverse examen!

3 Responses to “Julen och så.”


  1. 1 Malou december 30, 2006 kl. 1:44 e m

    Det var väl ingen som ”tvingade” dig att glömma schampo för GRÅTT eller blont hår, heller? Jag skall be att få påpeka att jag inte har någondera, sådetså. Men du har glömt en liten burk med Clinique superdefense som jag räknar med att du vill att jag skall skicka, och då kanske jag samtidigt skall skicka några Isfolket? Vilka då i så fall? Gott nytt år på er bägge två! Kram!

  2. 2 Heidi december 30, 2006 kl. 10:26 e m

    Ja inte någon hvit jul her heller i år. Vil ønske deg ett godt nytt år, kram : )

  3. 3 plingelinn januari 1, 2007 kl. 3:49 e m

    Mama, det var ju darfor jag skrev ‘tvinga’ ju 😉 och sa sa jag ingenting har om harfarg heller 🙂 Men det funkade ju! Jag fick kopa nytt shampoo och fick gratis present 🙂 Ja tack, skicka garna den, jag skall se genom hemma vilka isfolket bocker jag vill ha nar jag kommer hem imorgon! Gott nytt ar!

    Heidi, haper det blir ett supert ar i 2007! 🙂


Kommentera

