3 Advent

advent3

Hoppas alla har en trevlig 3 Advent!

Nu är det bara en vecka kvar till julafton! Och En dag kvar på jobbet, så imorgon (som är Måndag) blir det samma som Fredag för mig! Skönt! Och på Tisdag flyger vi hem till Norge, det blir skönt när vi väl kommer fram. Annars är jag totalt superstressad för det just nu.
Har inte pakkat eller städat eller slagit inn presenter, men nu har vi iallafall handlat klart dom presenterna vi skall ha klara!
Dessutom har vi tjuvöppnat julklappar idag – eftersom några av klapparna från Pete’s föräldrar var för stora att ta med på flyget, ville dom gärna att vi öppnade dom innan vi åkte, och det kunde vi väl🙂
Jag fick en varm halsduk, presentpengar till Bonkers, Pete fick en klocka, och tillsammans fick vi en elektrisk gryta (slowcooker) till köket. Sedan blir det nog lite fler klappar när vi kommer ner på nyår sa dom.

Annar var vi och såg på film idag. The Holiday. Pete tyckte den var tråkig – jag tyckte den var mysig.

Sa jag förresten at kära modern till ägaren av stället jag jobbar på slog till mig i Fredags? Hon är väldigt gammal, och väääldigt religiös, och då var det visst helt otänkt att det var et litet glapp mellan skjortan och byxorna när jag satt ner i Receptionen (inte oanständigt mycket heller, men jaja) Förskräckt utrop och ganska svidande dask på ryggen (eller precis ovanför höften) följde. Som om min vecka inte kunde bli bättre liksom! *semester snart, semester snart* fick jag mumla några gånger till mig själv…

Nu skall jag äta fler pepparkakor och duscha. Fast inte samtidigt.

5 Responses to “3 Advent”


  1. 1 Ingeborg december 18, 2006 kl. 8:00 e m

    Fikk kortet i dag, akkurat i tide! Tusen takk skal du ha. Fly forsiktig hjem i alle fall! Hvordan flyr dere? Jeg lander i Sandefjord klokken 1510

  2. 2 Malou december 18, 2006 kl. 8:35 e m

    Jammen snälla nån, inte ens i Storbritanien får väl gamla mammor till chefer SLÅ anställda??? Husagan försvann för länge sedan, hälsa kärringen det.

  3. 3 plingelinn december 18, 2006 kl. 9:15 e m

    Ingebord: vi flyr til Stavanger og så til Oslo. Hvis alt er etter planen er vi i Oslo 16.10

    Mamma:mm.. hon daskade lite bara, men än då. Fast idag fikk vi dyr present av chefen med MASSA smink!

  4. 4 Ingeborg december 19, 2006 kl. 10:23 e m

    Du har slått deg på varianter av Ingeborg også ser jeg, med en Ingebord. Ikke helt ny og jeg vet ikke om den slår Astrids julekort til ”Aydon” – men det er vel også en måte å stave det på?
    Håper dere kom vel hjem. Jeg tok både buss, fly og ferge, men dessverre ingen båt.

    Sees snart!

  5. 5 plingelinn december 20, 2006 kl. 1:50 e m

    hehe… skriveleifer det vettu ingjebjørgu

    vi kom oss hjem ja – men bare nesten.


Kommentera

