Julfest med ös.

tjolahopp! Jag hadde vädigt kul igår!
Dom som känner mig vet kanske att jag inte är värsta partymänniskan, och brukar gå hem runt midnatt – men jag var inte hemma förrns 3 imorse! Och lyckligtvis blev jag inte så full som jag blev sist heller! Bara glad! 😀 Skall ordna med eget inlägg till bilder (för det finns det en hel del av!) Men iallafall – i korta drag – jag mötte folk på jobbet där vi hadde lite förfest, och sedan tog vi en taxii ner till Pittodrie fotbollsstadium. Två bord satt vi på, och jag och D hoppade fram och tillbaka mellan olika bord. Gratis vin fanns där redan, och annars hadde vi ju en kitty på dryga 600 pund att köpa drinkar för, så pengar var inget jag behövde bekymra mig för! Typisk britisk julbordsmat var dt, och den var väl kanske inte supergod – men den dög!
Sedan var det dags för secret santa utdelning, och det var väl höjdpunkten för dom flesta! Att gissa vem man hadde fått presenter av! Jag fick en liten hun som hoppar och skäller när man daskar till den, och jag hadde jättekul av den. Dessutom klarade jag att gissa rätt på vem som gav mig den (på 3. försöket dock) Det var chefen! Susan som jag hadde köpt för blev också jätteglad för sitt halsband, och frågade ut allihopa om vem som hade köpt till henne innan hon fick reda på att det var jag! Glad blev hon iallafall!.

Efter maten var det dans och lekar, ‘sit down’ leken innebar att alla började med att stå upp, och sedan sa konferansiern olika påståenden. Om man kune svara ja på påståenderna så fick man sätta sig ner – sistemann kvar vann en flaska champagne till sitt bord – Och det var D det! (fast jag tror det var liiiiite fusk, men vad gör det? ) Så eftersom vi var två bord blev det två flaskor med champagne! Annars försökte jag hålla mig till att bara dricka en sorts alkohol, så det var vitt vin det gick mest i för mig! Massa dans var det och massa trevliga folk och jag hadde verkligen jättetrevligt! Jag tror det har något med att göra att jag inte förväntade mig att det skulle vara så kul, eftersom det inte var det sist gång det var fest, så jag hadde egentligen inte vidare lust att gå i början av veckan – men det är ingenting jag ngrar på nu!

Dom stängde klockan 01.00 och då hadde jag egentligen tänkt åka hem. Men så fick jag åka taxi med Chefen och C och dom skulle till Charlies och träffa flera folk från jobbet där som kom efter i taxi, och Chefen ville att jag skulle bli med inn på en drink, så då gjorde jag det – och stannade i två timmar! Det var bara fem av oss kvar, Chefen, IT chefen, K och C och så lilla jag! Jag hadde jättetrevliga samtal med IT chefen som verkligen piggar upp sig utanför jobbet (han kan vara lite butter på jobbet 😉 ) Vi dansade där också, och IT chefen körde luftgitarrssolo till Sweet Child of Mine iklädd sin kilt!

Ja så rullade jag hem då – tre på natten. Inte för att jag väckte Pete eller nåt, han och Gary satt fortfarande och spelade på Pete’s Nintendo Wii – som jag måste medge är superkul – har spelat tennis och bowling och det är mycket bra träning – känner av en liten tennisarm nu kanske?

Iallafall, var väl i säng vid fyra tiden, och var tvugna att stiga upp klockan 10 imorse eftersom Pete’s föräldrar kom upp! Jag och Margaret gick och handlade julklappar och David installerade kattlucka. Och Jimmy har redan prövat den – om än lite skeptiskt.. men det kommer nog med träning!

Babbelbabbelbabbel…. Nu skall jag gå och fixa iordning lite bilder från igår så ni kan se dom istället!

3 Responses to “Julfest med ös.”


  1. 1 malou1950 december 10, 2006 kl. 9:06 f m

    SÅ BRA att du hade skojigt på festen! Vi körde sista föreställningen igår, komplett med antiföreställning, och sedan var hela gänget bjudna på cocktailparty hos Ann-Elisabeth. Vi var där en liten stund – men eftersom alla rökte klarade vi inte att stanna så länge. Men Måns var hemma, så vi hade chaufför, så för en gångs skull kunde både pappa och jag ta en drink.

  2. 2 malou1950 december 12, 2006 kl. 7:33 e m

    Tack snällaste Linn för att du svarade M. Han blev jätelycklig och har berättat för alla att han har fått mail från ”ett annat land”. Han har skrivit svar, och blir jätteglad om du orkar skriva igen. Kram!

  3. 3 plingelinn december 12, 2006 kl. 9:27 e m

    skall försöka svara imorgon. Var så trevligt att få mail så 🙂


Kommentera

