Julfest

Idag är det dags för årets julfest på jobbet. Så imorgon kommer säkert lika mycket bilder därifrån som senast det var fest med jobbet. Denna gången har jag en plan på att inte dricka lika mycket som sist, och sätta mig med dom jag umgås med på jobbet, så blir det kanske roligare! Annars måste jag säga att jag är inte supersugen på att gå på fest med jobbet denna veckan ändå – har haft en ganska usel vecka på jobbet, vet inte helt varför, eller lite vet jag varför och det är väl egentligen bara fåniga småsaker som egentligen inte är något att bli upprörd över, men när allt kommer på en gång så är det svårt att låta bli. Pratade med S om det igår, och hon förstod vad jag menade med mycket av det så det känns iallafall som att det inte bara är jag som är fånig, och det är ju skönt!

Så vi får se.

En annan anledning till att jag skall ta det lugnt ikväll är att Pete’s föräldrar skall komma på besök och förhoppningsvis innstallera en kattlucka bland annat. Dom kommer imorgon bitti – alltså kan man inte sova länge på morgonen, och dessutom skulle jag helst vilja ha bakat klart Lussebullar åt dom, vilket alltså då måste göras antingen ikväll (som jag inte hinner) eller imorgon bitti (som jag nog heller inte hinner – jaja.. dom kan få pepparkakor!)

Pete har tagit ledigt från jobbet idag. Fast han bestämmde sig för att inte säga till dom att han tog ledigt för att kunna få tag i sin nya Nintendo Wii på morgonen och sedan spela tv-spel hela dagen..

0 Responses to “Julfest”



  1. Kommentera

Kommentera

