Oh the Joys of Youtube..

Jag har inget att skriva idag, annat än att jag hittade Cadbury’s cream eggs i butiken igår – Creme egg är PÅSKgodis! Fy Tycker jag!

Så. Jag tänkte visa min favorit del av Father Ted istället, med hjälp av YouTube. Så vitt jag vet tror jag ingen av er som läser här kommer att veta vad Father Ted är,  men det är alltså en serie som har gått i Storbrittanien om Father Ted och Dougal. Hmm.. svårt att förklara.. Iallafall:
Father Ted och Dougal har bestämmt sig för att vara med i ‘a song for Europe’ (parodi på melodifestivalen) med egenkomponerad sång – men det blev inte så bra som dom tänkt sig:

Så en av dom kommer på den bra ideen att stjäla från en låt som kom på femte plats i den norska melodifestivalen för en massa herrans år sedan, eftersom dom originala artisterna dog i ett flygplanskrasch och sjunga till den istället och se så mycket bättre det blev! (Iallafall i Father Ted’s dröm härnedan)

Dougal: I’ve got Eurosong Fever. What time is it?
Ted: Half past one.
Dougal: And it’s on…?
Ted: in May

Till sist var dom tvugna att sjunga första versjonen eftersom dom upptäckte att den norska sången numera används som hissmusik, men det hjälpte bara, eftersom den irska uttagningen hade riggat tävligen så att den sämsta låten skulle vinna – dom var lite less på att Irland vann euroson hela tiden, så Father Ted och Dougal fick sjunga i den internationella ‘A Song for Europe’ och fick noll poäng.. Alla vinner.
Men visst är det otroligt hur upplyftande det kan vara med lite Norska ‘eurovision’ melodier? Dom gör ju undervärk! 😉
Denna har varit jättepoppis länge och har lite kultstatus i Storbrittanien, och tittar man runt på Youtube kan man se flera olika hyllningar till denna.

2 Responses to “Oh the Joys of Youtube..”


  1. 1 Annika december 6, 2006 kl. 7:07 e m

    Kul, Linn, så brittiskt! Videon var ju urkul!!! Den serien har jag aldrig hört talas om, men jag skulle gärna ta mig en titt på den!

  2. 2 plingelinn december 6, 2006 kl. 7:30 e m

    Ja det är en väldigt britisk serie! Måste medge att jag inte gillar alla episoderna lika mycket – blir lite för britiskt och internt ibland och då hänger jag inte med likka mycket alltid 😉 Men denna episoden är hur kul som helst!


Kommentera

