Jimmy hos veterinären och brödbutik

Japp så tog vi Jimmy till veterinären imorse. Och han hoppade helt frivilligt inn i sin bur och sa inte ett knyst hela vägen dit, och knapast nåt hos veterinären heller. Veterinären därimot sa att Jimmy har ett biljud på hjärtat som inte borde vara där och kan tyda på hjärtproblem! Hon såg ganska allvarlig ut när hon sa det och jag blev riktigt lissen, men klarade att hålla mig tills vi kom ut. Vi måste vara mer observanta på om han verkar må dåligt och så, och passa på att han bra bra och nyttig mat, så det första vi skall göra är att börja köpa den lite dyrare maten som typ Iams eller Science plan, och slute ge Jimmy han bit morgonskinka. Sen vet jag inte hur det blir sen. Jimmy verkar ju må hur bra som helst egentligen, så som han springer och halkar runt i lägenheten skulle man inte tro att ha har hjärtfel iallafall! Men det kanske han har altså 😦 Det kanske hjälper när vi får kattlucka och han kan gå ut lite mer och röra på sig på dagarna… Just nu vill han gå ut, men eftersom kattdoktorn sa att han borde hålla sig innomhus en dag efter sin spruta så får han snällt hålla sig inne.

Så när vi kom tillbaks fick Pete ta mig till det nyöppnade cafet/bageriet precis runt knuten. ‘The Breadmaker’ som är en charity som har 25 trainees med learning dificulties anställda där dom lär sig baka och driva butik. Jättegoda scones fick jag – och dom säljer färskt nybakat bröd också! Så vi köpte en solrosfrö limpa och nu behöver vi inte äta trist vitt britikst rostbröd hela tiden! 😀

Lite senare skall jag julpynta och städa upp lite, titta på striclty come dancing och Robin Hood och öppna andra luckan i min kalender. Men först skall jag ordna lite julmusik att ha i bakgrunden och titta runt på alla andra sidor jag brukar titta på.

 Senare: Nu har jag snart pyntat klart! Och Jimmy verkar ha sjuknat inn lite. Bara ligger och slappar ocj vill inte bli klappad eller buren. Men jag ränkar med att det är vaksinen han fick idag och inte hjärtfel?  Herregud vilken hönsmamma jag kommer att bli…

3 Responses to “Jimmy hos veterinären och brödbutik”


  1. 1 Annika december 2, 2006 kl. 1:21 e m

    Å. vad tråkigt att höra om din lilla kisse.
    Hoppas han blir bättre nu när ni lägger om kosten lite…

    Trevligt fik ni verkade gå till. Dit skulle jag också vilja gå! Scones är så himla gott.

  2. 2 plingelinn december 2, 2006 kl. 1:40 e m

    Jaa hoppas det hjärtljudet (alltså det onormala då, inte ALLT hjärtljudet) försvinner nu om vi får honom lite mer aktiv och ger honom bättre mat!

    Det var verkligen ett trevligt fik! Bra att ha ett ställe där man kan få tag i nybakat färskt och nyttigt bröd också!

  3. 3 Anna december 2, 2006 kl. 10:45 e m

    Hej! Vad roligt med nya bekantskaper, och tack för snälla ord.

    Usch vad jobbigt det ni fick veta hos veterinären. Skönt att han inte verkar må dåligt iaf, men man vill ju inte att de små sissarna ska vara sjuka ju. Hoppas det går bra.

    Trevlig första advent!


Kommentera

