1 December! :D

Äntligen kan man börja julstöka utan att ha dåligt samvete för det!
IMG_1944IMG_1945
1 December frukost: rykande julte med nybakade pepparkakor och 1 lucka i adventkalendern 🙂
(Ja mamma – Marit vet att jag har dom muggarna nu – jag glömde gömma dom när hon hälsade på…)

Ellie var här igår och hjälpte mig baka ut pepparkakor – och det var jag glad för! Trevligt som det är med julbak kan det bli lite ensformigt att baka ut en pepparkaksdeg och passa på ugnen samtidigt ganska tröttsamt. Så hon fick med sig en burk hem. Sedan tog jag med ett par på jobbet idag också – och det var väldigt populärt! Tror chefen åt allra mest 😉 W har födelsedag på Söndag också så vad tror ni vi handlade? jooo.. presenter och chokladtårta :p som om vi inte hade nog choklad! Men faktiskt så var det ingen som orkade äta tårta så hon fick med sig hela hem. Så spelade vi julsånger på kontoret också, och jag satte upp och pyntade julgranen ute i receptionen! Fake gran och ful, men ändå.. riktigt trevligt!
Fast jag julpyntar nog hemma imorgon – sa att jag skulle det idag, men det blir ju som alltid; ‘imorgon skall jag knoga’!

Förresten så blir det sita dagen jag har på mig älskilingströjan (den blå) nån annastans än hemma idag. När jag kom på jobbet innsåg jag att det är två hål, varav ett ganska markant stort under båda armarna! Jag måste ha varit trött imorse…

Iallafall.. Efter jobbet var jag hos doktorn och visade han min konstiga fot. Han sa att det inte alls är nåt konstigt utslag som bular ut, utan att benet på min fot sticker ut lite där och gnager imot skorna så det blir som ett permanent skavsår, och inte mycket att göra åt 😦 Men jag fick en kräm jag kan prova och se om det blir bättre på tårna iallafall. Det är ju inte så illa där på sidan, är bara ibland det gör ont och kliar så jag får väl leva med det då då. Han berömde mig för min engelska också – trodde inte på att jag var svensk!

IMG_1937

Jimmy tar detta med julstök och December väldigt lugnt och ligger och softar på ‘sin’ säng. Undrar om han är lika cool hos veterinären imorgon?

3 Responses to “1 December! :D”


  1. 1 malou1950 december 1, 2006 kl. 8:53 e m

    Det är säkert den tidiga baletträningen…:-( Så det är nog mitt fel alltihop. Som vanligt! Premiären gick bra, Ann-Elisabeth gav meg godkänt som Ugla och det måste jag ju vara nöjd med. Nu skall vi på Butts på ”vuxenpremiärfest”.

  2. 2 plingelinn december 1, 2006 kl. 9:39 e m

    men varför är det ditt fel? då hadde jag väl haft ont för flera år sedan ju?

  3. 3 malou1950 december 1, 2006 kl. 11:28 e m

    Det är bara det evinnerligt dåliga mammasamvetet. Allting som inte är bra är mitt fel!


Kommentera

