Det jag lärde mig igår…

Inte försök skilja på två katter som slåss med bara händerna!
Jimmy kommer ju som sagt inte överrens med grannkatten så väldigt väl, så det var ingen överraskning igår när jag hörde två katter börja gräla precis utanför ett tag efter att jag hadde släppt ut honom – det händer ganska ofta, och då brukar jag öppna dörren så springer Jimmy inn med grannkatten i hälarna, som jag kan hindra ifrån att sprigna inn. Så det var jag på väg att göra igår. Fast det kom ingen Jimmy innspringandes denna gången. Istället låg både Jack och Jimmy på marken med klorna i varandra, och Jack höll Jimmy nere genom att greppa hans nacke med tänderna! Har en misstanke om att dom slogs om en fågel, eftersom det låg massor med fjädrr utanför, och jag dessutom såg en död fågel på marken när jag kom hem (tänkte ju inte på att plocka upp den och slänga den då liksom – usch) Iallafall, smarta jag försökte lyfta undan Jimmy (haha) men då fick jag et spark av nåns ben med klo och innsidan av vänsterhanden har nu en finfin reva i sig! En stor hudflik lossnade och det svider! Pete lyckades skilja på dom sedan genom att sätta sin fot emellan katterna så dom var tvuggna att släppa – Jimmy sprang inn och satt sedan en timme ungefär under diverse bord och ville inte prata! Tror han var lite chockad jag – och har massa päls som har lossnat, men han ser ut att må bra annars!
Så actionfyllt var det igår!

Annars såg jag på en dokumentär om en Amerikansk flygbas nere i England där dom pratar om att dom är så duktiga på att bilda vännskap mellan USA och England genom att vara där – men så bor alla inne på flygbasen, med egen skola, butiker och allt, går aldrig ut, och lokalbefolkningen får inte gå inn!Väääldigt frustrerande var det – dom försökte ju inte alls integrera sig! Det var en killa som sa att dom var mer amerikanska än folk som bor i USA, och det kan jag nog tro på – tror inte att dom var en sann representation av hela den amerikanska befolkningen iallafall! Men det blir ju som dom norrmännen som åker på semester till Spanien och byggt upp sin egen liten by där – klagar på att lokalbefolkningen inte pratar norska/engelska osv osv… Hur dumt som helst!

Jag fick en adventskalender med glitter på av mamma! Tack tack Mamma! Du är så snäll! Jag har inte visat den till Pete än eftersom han kommer att storkna av allt glittret!Den tid den sorg…

Idag kommer att bli jobbigt på jobbet – H¨har ledigt och jag misstänker att det blir jag som får göra kaffe och te tre gånger om dagen.. även om jag har massa kontrakt att göra också… Vi får väl se!

2 Responses to “Det jag lärde mig igår…”


  1. 1 malou1950 november 22, 2006 kl. 3:42 e m

    Om DU är arbetsledare, så kan DU säga till nån annan att koka kaffe/te och annat förefallande arbete! Fast det är svårt…

  2. 2 plingelinn november 22, 2006 kl. 4:01 e m

    nej men jag kan inte det, for det ar bara jag och receptionisten kvar och jag gor hellre te nere i koket an sitter i receptionen dar det ar jattekallt! men vi var ett par som hjallptes at anda, sa det var inte sa farligt. 😉


Kommentera

