Tomten!

Jag såg tomten i stan idag! Med släda och renar och renbebisar och allting! Renarna var såklart höjdpunkten! Dom har inte tänt ljusen ännu, det gör dom väl när det blir mörkt, men jag vet inte om vi tar oss inn till stan för att titta på det. Det är ju jättekallt ju!
Dessutom är Pete supersjuk (jaaa.. han är förkyld, men när man är man och sjuk så har man ju pesten minst!) SÅ nu kan ni ge er tusan på att jag är likadan nästa vecka! Fastän jag sväljer solhatt och C-vitamin tabletter… Men då slipper jag kanske att vara sjuk i jul detta året då. Det blir bara resan till Edinburgh nästa vecka som det går ut över… vi får hålla tummarna!

Idag i stan använde jag mera pengar…. håhåjaja. Jag köpte julklapp till Mamma och Isabella, julklappspapper, julkort och snören. Och så tittade jag efter julklapp til Sanna och Petes mamma inne på L’Occitane butiken, men där var det dyrt!null Fast jag var frestad av bodylotion som såg ut och luktade precis som honung!
 

Såg hur god ut som helst! Men lite dyr – 24 pund. Eller, dyrt och dyrt, för en julklapp så är det en okej summa, det är väl bara jag som tycker det verkar snålt om man bara ger bort en burk hudkräm i julklapp oavsett hur mycket den kostade! Men denna luktade alltså supergott! Jag skulle nog blir frestad att ta lite på mina rostmackor om jag hadde en egen 😉 Synd att dom inte hadde öppnat denna butiken när ni var och hälsade på mamma! (Fast du kan ju titta på sidan och peka ut om det är nåt speciellt du gillar eller som du tror Sanna skulle tycka om 😉 ) Sedan hadde dom ju såklart alla goda tvålar också! och doftljus, och flera honungssaker… nullJag skulle kunna använda hur mycket pengar som helst där inne!Pete tyckte inte att det var lika kul som jag att strosa i den butiken iallafall! Fast han hadde ju tur då, att hans näsa är alldeles igen täppad så han inte kunde lukta allt detta!

Ja och så handlade jag julkort. Jag brukar köpa charity cards och skicka, men har så svårt att tänka ut villka motiv jag vill ha, så i år köpte jag en bumperpack med olika motiv från London Art gallery. Och när jag tänker närmare efter så gjorde jag det samma från Unicef förra året… Man skulle tro att 40 kort skulle kunna räcka i år, men det är gott möjligt att dom inte gör det. Och så är ju inte alla 40 kort lika fina heller, så nu får jag sätta mig ner och skriva lista på vem som skall få, och sedan välja vem som får villka… Varför gör jag allt så komplicerat åt mig själv? Det är ju faktsikt bara julkort, och jag tror inte dom som får julkorten bryr sig lika mycket om hur mycket jag funderar ut vem som får vad… men ja.. hmm.. det är så jag är helt enkelt!

Så nu är tre julklappar avklarade. Eller två och en halv kan jag ju säga. Och pete har gett mig några ideer på böcker han önskar sig, ifall det är nånting ni är interesserade av mamma? Om inte så får han nog en bok av mig ändå.

7 Responses to “Tomten!”


  1. 1 malou1950 november 19, 2006 kl. 4:46 e m

    Ååhh…*villha* Doftljusmed choklad, mmm eller tvålar – lind, och verbena…hade ja varit ett nöje att vara smutsig…Vi kommer ju och hälsar på flera gånger, fast kanske inte till sommaren. Jatack, vi köper gärna bok åt Pete…Detvillsäga du köper, från oss. Förresten, den där överraskningen som du skrev om för flera dagar sen (ganska många) som inte var en julklapp. Vad hände med den? *nyfiken*

  2. 2 plingelinn november 19, 2006 kl. 4:49 e m

    hmmmm…. jag vet inte… dessutom sa jag inte att det inte var en julklapp – jag sa att det KANSKE inte var en julklapp 😉

  3. 4 plingelinn november 19, 2006 kl. 7:09 e m

    alltså.. efter att ha kollat faciten så kan vi fastställa att mina direkta ord var ‘vi får väl se’ på frågan om det var julklapp eller inte… så jag vill inte påstå att jag fuskar!

  4. 5 malou1950 november 19, 2006 kl. 8:03 e m

    Hmfrff! Jag BEHÖVER en trevlig överraskning! Hönökakorna är färdiga, fast tre stycken blev knäckebröd. Ganska gott knäckebröd!

  5. 6 Hannele november 20, 2006 kl. 9:05 f m

    Köp kiwi-frukt och annat gott och C-vitaminrikt och gör en fruktsallad.

  6. 7 plingelinn november 20, 2006 kl. 4:39 e m

    mmm.. ingen dum ide! 🙂 Mycket godare än tabletter iallafall! 🙂


Kommentera

