Advenstljusstake, pepparkasformar och andra ljus

Det var värst vad trött man blev bara av att vara adminboss i en vecka! Fastän vi slutade fyra igår var jag helt slut och kollapsade i soffan när jag kom hem!
Dessutom har någon lämmnat ifrån sig en tvåkilosburk med Quality Street på jobbet också, så jag var alhandlatldeles proppmätt på choklad samtidigt! Farligt detta.. Och det är inte ens December ännu..
Imorgon skall dom tända julljusen på Union Street och i resten av stan, så jag och Pete tänkte sticka och titta på det, kan ju bli trevligt. Var det förra året iallafall, fast en välldans massa folk också!

Idag därimot gick jag upp och tittade i design butiken som säljer Sia saker, och där var det massa fina ‘skandinaviska’ julgrejjer! Bland annat hittade jag en adventsljusstake som var nersatt 75%, och även om den inte är preciiiiiiiiis så som jag tycker en adventsljusstake skall vara, så var den ju fin ändå, och funkar ju som den skall – och hittar man inget annat så!
Sedan gick jag på Nova och handlade ljus till den också, och då gjorde jag misstaget att gå upp i julavdelningen!  Men jag tänkte att det nog gick bra, eftersom jag inte hadde händer nog till att plocka åt mig flera saker – hadde ju massa ljus och så att hålla reda på, men då kom en butiksarbetare fram och var ovanligt smart och undrade om jag ville ha en korg…. hmmm… Och kunde jag ju plocka åt mig flera saker! Så det blev några pepparkaksformar, och fler ljushållare innan jag lyckades ta till förnuft och gå till kassan.
Jaaaa… nu använde jag lite mer pengar än jag skulle, men jag var på så dåligt humör igår och längtade hem att jag tänkte att det hjälper nog om jag köper lite julpynt som jag gillar och gör fint med! Eller nåt… NovaljusSedan var det ju inte superdyrt heller, och det jag använde mest pengar på var att gå inn på ett konstgalleri och handla julklapp till Pete, så det är den dyra saken som gör att jag har dåligt samvete, och det borde jag ju inte ha – måste ju handla julklappar 😉 Dessutom sa Chefen att jag skulle få högre lön så.. Vi kan kalla det firande av detta!
Men än så länge ligger det nerpackat i sina lådor, så tar jag väl fram det närmare December!

Annars har jag varit väldigt duktig idag också, plockat undan och sopat i köket, hallen och vardagsrummet – och kört en tvättmaskin! Ingen Lilla Lathund här inte! Kanske jag skall sätta mig ner och skriva en lista över vem som skall få julkort och julklappar av mig iår bara för att vara supereffektiv? hmmm… neej… det blir för mycket för mig på en dag tror jag! 😉 Man skall ju hinna se på tv också!
paket Pete’s brorsson fyller år idag! Vi (jag) har köpt present och skickade ner den igår, och den kom fram! Så får vi se om han gillar den då – Ville inte köpa tv-spel eller dvd’er för det har han alldeles för många av från förr, och böcker har vi gett honom så många gånger förr, så han fick ett spel som hette Monkey Memory den här gången. Vi får väl se vad han tycker om detta.

Nu får jag nästan sluta för denna gången, försöker lugna ner mitt datasittande lite, så jag hoppas på att inte sitta hela kvällen framför datorn idag! Trevlig helg allihopa!

6 Responses to “Advenstljusstake, pepparkasformar och andra ljus”


  1. 1 Ingeborg november 18, 2006 kl. 4:12 e m

    And it’s not yet December. Høres deilig ut i alle fall, Linn!

  2. 2 plingelinn november 18, 2006 kl. 4:15 e m

    hehe.. sjokolade er da aldri feil det? 😉

  3. 3 malou1950 november 18, 2006 kl. 4:41 e m

    Det var en fin adventsstake, tycker jag!

  4. 4 plingelinn november 18, 2006 kl. 8:09 e m

    mmm.. men den är inte lika ‘julig’ som jag vill ha den. Dom hadde en jättefin annan, som man kunde sätta fyra kubbljsu på i mässing, men mossan och kottarna dom hadde runt var så plastig, och så har jag ingen plats att sätta den på, den var lite för stor…

  5. 5 Annika november 19, 2006 kl. 2:48 e m

    Låter urmysigt (tycker jag som är en sann Christmas freak). Hoppas du och Pete hade en trevlig dag!
    Roligt att du kan köpa SIA grejjer. Det kan inte jag, buhu!!!
    Jättefin Adventsljusstake!

  6. 6 plingelinn november 19, 2006 kl. 3:16 e m

    âr så glad jag hittade en butik med flera ‘skandinaviska’ julsaker! Det är denna tiden på året jag har mest hemlängtan! Finns det ingen butik alls som säljer SIA saker i amerika? inte äns om man beställer åover internet?


Kommentera

