Rotarymystefystiskt

När jag kom hem från jobbet idag stod det fyra lådor från Rotary fulla med presenter och hushållsarticklar och pengar utanför dörren.. ? Eftersom det står att presenterna kommer från familjen Hall, och att det innehåller hushållsarticklar, och presenter till en femårig pojke och en 15 årig flicka, så tror jag att det är någon som har lämnat till fel adress. Så typiskt bara att det inte är nåt kontaktnummer eller nånting på låorna, och nummret på internet till Aberdeens rotaryklubb tar en till ett hotell, och deras kontaktformulär funkar inte… Jag fyllde i kontaktformuläret till distriktsklubben och förklarade att Aberdeenklubben nog skickat fel. Så får vi se hur det blir.

Pratade inte med D idag om lön. Var inte helt läge kan man säga – tror alla hade en ganska slitsam och jobbig dag på jobbet, det tyckte iallafall jag att det var! Egentligen skulle jag och S simma efter jobbet, men vi gick på puben istället. fy på oss! Nu skall jag bara stressa ner och läsa en bok eller något sådant.

Regnar gör det också😦

Men Oldsberg skall vara julvärd!! Det tror jag kan bli bra! Mycket bättre än Ernst iallafall!

3 Responses to “Rotarymystefystiskt”


  1. 1 malou1950 november 15, 2006 kl. 11:52 e m

    Vadå inte helt läge? Skall du ha ett mer ansvarsfullt jogg, där du dessutom skall vara arbetsledare för två andra personer, så skall du ha högre lön! Be att få ett möte, där ni sitter ner, skriv upp dina argument på ett papper, och bre inte om ursäkt för att du har gjort ett bra jobb hittills. Om du inte hade gjort det skulle dom inte erbjudit dig detta. Och du kan gott nämna att du har fått förfrågan från andra, och att din nuvarande lön inte är marknadsmässig. Har ni inga fackföreningar i Skottland?

  2. 2 plingelinn november 16, 2006 kl. 12:48 e m

    ehm.. vet inte nar det galler fackforeningar, tror inte det ar lika vanligt. Fast jag HAR pratat med D idag🙂


Kommentera

