hmmm

Ringde en tjej från ett annat rekrutteringsfirma idag och vile att jag skulle söka på ett administrationsjobb. Det var bättre betalt än det jag har nu, men mindre än vad jag har hoppats på att förhandla min nya lön från December till, och det var dessutom minst ett år till löneförhöjning på det aktuella jobbet. Så jag sa nej till att söka på det, men förklarade min situation och sa att dom kunde gärna fortsätta komma med andra jobbförslag. Så imorgon kanske jag greppar tag i D och säger att ‘jag vill inte tjata, men jag vill veta om jag kommer att få löneförhöjning med mitt nya kontrakt, eftersom jag har fått erbjudande från andra ställen.’ Blir det för tjatigt att säga så? Eller tror ni hon kommer att börja undra varför jag letar efter jobb på andra ställen när jag redan jobbar där? Jag hade helt glömt att jag var registrerad och inte sagt ifrån att jag fått jobb hos den andra rekrutteringsbyrån, men D kanske blir sur?

Annars var jobbet ok. Alla fick en mail om att vi sitter för mycket på internet (hmmm.. jaja, men efter att jag fick massa nya saker att hålla på med så sitter jag inte lika mycket på nätet längre, och så fick vi utdelat våran Secret Santa kandidat.

Sedan har jag varit och handlat födelsedagspresent till Pete’s brorsbarn också. Bland annat.

Nu tar jag datorpaus ikväll tror jag. Måste vila huvudet lite.

hejhej.

6 Responses to “hmmm”


  1. 1 malou1950 november 14, 2006 kl. 9:30 e m

    Tycker visst att du kan säga att du har fått förfrågan från andra ställen,det är inte tjatigt alls. Och så bör du få högre lön utbetalad från den datoen du faktiskt fick ett mera ansvarsfullt jobb.

  2. 2 plingelinn november 15, 2006 kl. 7:32 e m

    mmm.. vi får se hur det blir…

  3. 3 Ingeborg november 15, 2006 kl. 10:29 e m

    Enig med Malou her, jeg.

  4. 4 plingelinn november 16, 2006 kl. 12:46 e m

    har snakka med sjefen om det idag 😉

  5. 5 Hannele november 16, 2006 kl. 3:48 e m

    Ernst är ju toppen – fast han inte kan Göteborgsvitsar 😀

  6. 6 plingelinn november 16, 2006 kl. 8:25 e m

    jaa.. hmm.. jag är inget stort Ernst fan, men å andra sidan var han julvärd såpass tidigt efter att Arne slutade, så grunden till att jag inte gillade honom var kanske mer att jag saknade Arne Weise eller nåt…


Kommentera

