Fredagskvällen

Jätte trvligt var det igår kväll! Efter att jobbet slutade klocka kvart över fyra stack vi till Frankenstein og tog ett par öl och sa hejdå till SG och så (Som blev väldigt glad för sin klocka förresten) Det kändes riktigt konstigt att sitta på puben så tidigt, kändes mer som om klockan var sex istället för halv fem liksom.
Vid sex tiden stack jag, S och H iväg till Oddbinns och handlade lite öl och vin innan vi träffade Pete och tog en taxi upp till S och C. DH kom och hälsade på lite senare också. Massa prat och lite family guy på dvd medans S och C förberedde maten.- Thai green curry, caramel pork, och Chicken in cashew nuts! aah.. var så gott! slår vilken som helst takeaway vilken dag som helst!
Vi stannade inte så länge till efteråt, eftersom Pete var ganska trött och skulle jobba tidigt idag på skolans open day, och jag var ganska trött själv, så vi var hemma ungefär i tiotiden och gick och la oss. Men trevligt var det!

Inatt har jag inte sovit sådär jättebra, Jimmy har varit väldigt vaken, och när han inte var vaken var det på mig han skulle sova. Inte bredvid eller intill, men mig, oavsett vilken ställning jag sov i.. Så kunde han inte bestämma sig för hur han ville ligga på mig heller, så det har väl varit ungefär två timmar med en katt trampande på mig inatt. Hade det inte varit helg så.. men han är ju gosig också! Så efter att Pete gick till jobbet somnade jag igen, och sov typ till halv ett, och det är heller inte bra, för nu känner jag mig riktigt groggy!

Men lite saker har jag ordnat idag iallafall – äntligen beställt veterinärtimme år Jimmy, – blir den 2 December, och så har jag testat armens hudsalva som kom i posten från mamma. Den skall tydligen hjälpa mot allt, så jag har strukit på massa på min konstiga fot, och det värkar hjälpa lite hittils – inte massa kliande iallafall! (och ja mamma, jag skall visa foten till doktorn nån gång innan jul)

Ikväll skall vi ut (igen) eftersom Mary har födelsedag, hon ringde imorse och frågade om vi ville komma och jag kunde inte säga nej. Egentligen vill jag sitta inne på Lördagskvällarna, det är min myskväll med rolig tv, och nåt gott snacks och fotbad och lite annat vanligtvis, men det känns så fånigt att säga – ‘nej jag vill inte gå ut på stan och fira din födelsedag ihop med massa folk jag inte känner, för jag vill titta på tv…’ lite elakt känns det. Fast jag sa att vi kunde möta dom efter deras middag och att vi kunde stanna för en eller två öl, så det blir inte förrns i tio tiden vi hakar på dom ändå. Och varken jag eller Pete har energi till att hålla på att vara ute fram tills två på morgonen längre. Man börjar känna sig gammal 😉

Nu skall jag se om jag kan hitta nåt ‘organsikt’ mönster att fota till mönsterveckan eftersom jag inte hann det igår. Det blir det svåraste mönstret hittils tror jag… hmmm.. *tänka*

7 Responses to “Fredagskvällen”


  1. 1 malou1950 november 11, 2006 kl. 3:00 e m

    Hur går det med dina illröda spruckna läppar då? Salvan hjälper mot dom också skall du se. Nu har vi varit på Baldersnäs :-). Köpt massa gott till jul…Har du någon ”riktig” advenstljusstake förresten?

  2. 2 plingelinn november 11, 2006 kl. 3:08 e m

    Läpparna har blitt mycket bättre!
    Nej jag har ingen riktig advenstljusstake! Det finns ju inte här! Kan skriva upp en riktig en på listan också! Både vanlig rak och fyrkantig?

  3. 3 malou1950 november 11, 2006 kl. 5:04 e m

    Vidaresände Matts önskelista alldeles nyss. Han önskar sig nästan bara dyra saker – fast en snygg tröja kan nog du hitta. Sanna gillar tvålar och såna grejer – och hon gillar brunt. Vad menar du med rak och fyrkantig?? Förstår inte riktigt…

  4. 4 plingelinn november 11, 2006 kl. 5:28 e m

    alltså, en sån där alla står på rad efter varandra (som vi har mossa i t.ex) är rak, och fyrkantig eller rund blir ju dom som står i olika hörn… om du fattar.

    Tror du Sanna kanske vil ha nåt från Lush? och har dom badkar? det har dom va?

    Matts är lika svår som alltid…

  5. 5 malou1950 november 11, 2006 kl. 5:41 e m

    Okej, jag förstår vad du menar. Ja, dom har badkar, och det vill hon säkert gärna. Ja, Matts är svår, men en snygg tröja kanske inte är omöjligt?

  6. 6 malou1950 november 11, 2006 kl. 10:52 e m

    Vilken julmat var det Pete gillade, förresten? Skinka, köttbullar? Lax är ju inte egentligen julmat…men ¨Pete kan ju inte äta kantarellpaj heller…äter han spenatochvalnötspaj? HJÄLP! Han kan ju inte bara leva på skinkmackor!! Vad o vi skulle ta gås och figgie pudding på juldagen???

  7. 7 plingelinn november 12, 2006 kl. 12:44 e m

    gås gillar han nog. Fast han gillar nog inte figgie pudding, men det gör ju inget! Han gillade skinka, köttbullar och.. du kommer att gilla detta 😉 Ribben var en av hans favoriter!.. men du måste inte göra ribbe bara för hans skull heller. Sedan gillade han sylta och korvarna tror jag. Han tycker inte så mycket om paj tror jag, men han har inte ätit det på läänge och det kan ju hända han ändrar sig.


Kommentera

