mätt

Ååå.. så mätt jag är nu!
Efter jobbet gikk hela adminteamet på våran middag. Vanligen brukar man få en lunch som bonus, men eftersom receptionisten och dom som har hand om receptionen när receptionisten är borta alla tillhör admin teamet så kunde vi inte gå i lunchen. Då hade det ju inte suttit nån i receptionen!
Så vi gick till en Indisk resturang efter jobbet, Jag, H, S och A. Den såg ganska schabbig ut, men maten var ju så god! Jag brukar annar inte äta Indisk mat eftersom Pete inte gillar det, så detta var ovanligt för mig! Själv åt jag Sikh kebab till förrätt och Chicken Tikka Masala till huvudrätt, och så skulle vi inte ha efterrätt men den snikiga ägaren kom och tryckte ner dessertmenyerna i händerna på oss, så jag fick dåligt samvete om jag inte beställde nåt. Så jag tryckte i mig en Indisk saffran och kardemumma glass också, och det var inte helt fel 😉
Men dyrt var det! Speciellt eftersom dom la till en service charge på 10 %. Det är ju inte ovanligt, men dom brukar var optional – fast det var det ju inte nu. Och sedan när A betalade frågade han om vi ville lämna tips på kortet eller bordet! 8| hmm… trodde det var det service chargen var till för? menmen det är ju inte vi som betalr, A får ju tillbaks pengarna av jobbet, fast eftersom det blev ganska mycket så skall vi säga ifrån att vi kan betala lite för det ändå. Om dom vill.

Sedan gick jag, S och A för ett glas vin på the Wild Boar, där vi träffade SG ockå som satt ute med några kompisar, så vi slängde oss på dom ett tag. Men jag var så mätt att jag knappt orkade dricka mitt glas med vin. Så inga onyktrigheter här inte 😉

Har jag gjort nånting annat mer än att äta idag? tjaaa.. det har jag väl… men inget interessant egentligen…

Nu skall jag prata lite med Pete, och titta runt på andra bloggar!

3 Responses to “mätt”


  1. 1 Annika november 9, 2006 kl. 10:52 e m

    Linn! Visst är det trist när man känner sig TVINGAD att beställa, och sen ”pushigheten” när dem frågar hur man vill betala dricks. please!!!
    Nu lät det som om ni var på ett gott och bra ställe. TUR det åtminstone!

  2. 2 Ingeborg november 9, 2006 kl. 11:41 e m

    Det høres ut som Aberdeen er stedet man vil ha jobb nå du! Gratulerer med så rask promotion da. Og om du fortsetter med denne hastigheten leder du vel en verdensomspennende organisation ved juletider neste år?

    Moro er det i alle fall, keep on going!

  3. 3 plingelinn november 10, 2006 kl. 8:33 f m

    Annika: Jaa.. nu var ju glassen jättegod i och för sig, men har man sagt nej till efterätt så har man, och då skall dom väl inte komma springandes med dessertmenyen i högsta hugg heller?

    Ingeborg: jaaa.. vi får se da, jeg har ikke hørt noe om høyere lønning enda, men skall finne ut det i løpet av måneden, og syns det er helt riktig å be om det siden jeg nå får masse ektra ansvar og tingtang..

    .. Jeg satser på å gå fra administror i Bryants dette året till FN representant neste år 😉


Kommentera

