Förändringar på jobbet – IIIK!

Jo, nu är det så att där jag jobbar så är vi ett admin team på tre personer, H som är Junior, jag och så S som är senior. Och så A som är receptionist och hjälper till ibland. Funkar bra. Men nu har S fått erbjudande om en annan intern ställning (heter det det? blev väldigt osäker nu?) innom jobbet, och skall inte vara senior admin längre. Så vem får alla hennes ansvar och arbetsuppgifter från och med nästa vecka? Jo jag! Kommer ite att få hennes titel riktigt ännu, efter som det bara är en ‘trial’ med S’s nya jobb än så länge, och dom vill se hur det funkar, men om det funkar bra så kommer jag efter ett tag att få hennes titel som Senior admin också. Typ chef över två andra personer! :O Jisses! Och jag har ju bara jobbat i ett ‘riktigt’ jobb i tre månader! Hur skall detta gå? Jag är ansvarig för att klarera resor, beställa allt av kontorsmaterial och delegera arbetsuppgifter innom gruppen och lite annat smått och gott. Har inte fått nys om högre lön än, men D sa till mig att jag kommer att få mitt nya permanenta kontrakt att starta den 1 December, och hon skall prata med mig om det och skriva ett erbjudande innan dess, så jag tänkte faktiskt be om löneförhöjning då. Jag hade tänkt det innan jag fick allt det nya ansvaret också, eftersom jag nu vet vad för slags timlön administratörer som jobbar genom dom får (jag skriver ju ut deras kontrakt, och dom tjänar mer än jag gör kan jag säga) men nu har jag ju lite extra ansvar att peka till också! Ja vi får se hur det går, allt flyttar runt på Måndag. Jag måste filura ut hur jag skall träna upp junioren och receptionisten till att bäst kunna hjälpa mig också. Hallå – JAG skall visa dom vad dom skall göra?? Jag har ju bara jobbat där i tre månader ju! Verkligen IIIIK!

Ja, det använde S D och jag en och en halvtimme att prata om på jobbet. Resten av dagen har gått med på att vara sur – varför vet jag inte, eller jo, jag vet lite – är småsaker som har blitt gjorda fel och kommit tillbaks till oss, och S och jag menade att det faktiskt inte bara var vårt fel, utan att andra hade tagit lite del i det också…. hmm.. svårt att förklara, men det handlade om adressuppgifter som hade blivit givna till oss fel från början, och när vi skickade ut dokument kom dom i retur, och jag och S fick lite gnäll. Fast vi sa till D att vi bara skrivit adressen som vi fick till hands, och fick pratat lite om saker vi tyckte var irriterande så det löser sig nog. Hon var överrens med oss iallafall. En sak vet jag iallfall att om jag skall klara det här nya på jobbet måste jag bli mycket bättre på att säga ifrån, inte ta allt ansvar till mig själv, och inte ta åt mig alldeles för mycket.. bli modigare och pratigare… ujjujjujj..

Nej nu slutar vi prata om jobbet.

Det regnar iallafall inte längre. Det är bra, jag gilade inte att vara blöt om bena. Pete är på jobbet fram tills nio och jag skall använda kvällen på att surfa runt på olika bloggar, och snacka med kompisar på myspace.

ooo! Jag fick tidning av Marit i posten, med ett fint kort och en döskalleteckning! 🙂 Tack Marit!

Ha det så trevligt gott folk!

8 Responses to “Förändringar på jobbet – IIIK!”


  1. 1 malou1950 november 8, 2006 kl. 6:43 e m

    Det är ju det jag har sagt, du ÄR bra!!!Men ja, du ska ha högre lön. Du ska ha mycket högre lön, och om du tycker det är svårt att be om det så tänk på att dom hade inte erbjudit dig jobbet om dom inte var väldigt nöjda med vad du gör. Nämligen!
    Har du inte fått brev från mig också?? Det skickade jag faktiskt innan Marits brev 😦

  2. 2 plingelinn november 8, 2006 kl. 6:49 e m

    Jooo.. jag fick ditt! Men jag sa ju det! Jag vet inte om jag får mycket högre lön med en gång, eftersom det är på försöksbasis och jag kanske inte får den ställningen ändå, om S kommer tillbaka, men jag borde få högr lön bara för att jag tänkte be om det ändå, och sedan när dom vet om jag får fortsätta i den ställningen (Heter det verkligen ställningen, eller är det förnorskat? det låter så konstigt) i Januari så ber jag om mer pengar igen.

  3. 3 malou1950 november 8, 2006 kl. 8:33 e m

    Stilling på norska, tjänst på svenska. Har skickat ett nytt brev idag:-)

  4. 4 Annika november 8, 2006 kl. 8:45 e m

    Hej Linn! tack för kommentaren på min blogg! Så du befinner dig i Scottland, låter spännande!
    Jag kommer att fortsätta kolla in dit liv i Abeerden. Hur länge är det tänkt att du ska stanna?
    Hälsningar Annika i USA

  5. 5 plingelinn november 8, 2006 kl. 8:54 e m

    Jaa du, ett tag blir det nog iallafall 🙂

  6. 6 plingelinn november 8, 2006 kl. 9:07 e m

    Mamma: var det den hudsalvan du skickade då eller?

  7. 7 malou1950 november 8, 2006 kl. 9:26 e m

    Ja – och Äppelkriget :-). Hade inte du några heminredningssidor som var bra?

  8. 8 plingelinn november 8, 2006 kl. 9:30 e m

    heminredningssidor eller bloggar? 😉


Kommentera

